چرا چراغ روغن موتور روشن می شود؟ بخش دوم

همان طور که در مطلب گذشته با همین عنوان بیان کردیم روشن شدن چراغ روغن موتور دلایل گوناگونی دارد. همچنین همان گونه که قبلا نیز بیان کردیم این چراغ نوعی چراغ هشدار است بنابر این از روشن شدن آن سرسری نگذرید زیرا اگر به آن توجه نکنید آسیب های بیشتری در انتظار خودرو شما خواهد بود!

فیلتر روغن خودرو دچار مشکل شده است

گاهی روشن شدن چراغ روغن موتور به معنای این است که؛ فیلتر روغن دچار مشکل شده است. اگر فیلتر روغن خوب کار نکند یا درست بسته نشده باشد سبب می شود روغن موتور نشات کند. همچنین اگر فیلتر روغن استاندارد های لازم را نداشته باشد گردش روغن موتور با سرعت پایین تری ایجاد می شود. بررسی فیلتر روغن نیازمند تبحر یک متخصص است زیرا معمولا نمی توان به راحتی به مشکل آن پی برد.

پمپ روغن با مشکل روبرو است

ممکن است پمپ روغن خوب کار نکند و فشار روغنِ در جریان را پایین آورد. پمپ روغن می تواند بر اثر عملکرد نامناسب دینام یا تسمه پروانه وظایفش را به خوبی انجام ندهد. در هر حال قبل از تعویض کامل پمپ روغن موتور؛ پولی، بلبرینگ و تسمه را چک نمایید!

روغن با آب و بنزین مخلوط شده است

اگر روغن موتوری به هر دلیل با آب مخلوط شده باشد یا، با بنزین رقیق شده باشد کیفیت لازم را نخواهد داشت و سبب خواهد شد چراغ هشدار روغن موتور روشن شود. این حالت به شما این پیام را می دهد که به علت خرابی واشر سرسیلندر یا سوختن آن، روغن در حال ترکیب با بنزین یا آب است. بعلاوه اگر انژکتور هم مشکل داشته باشد بدون شک بنزین با روغن مخلوط می شود و سبب خواهد شد چراغ روغن روشن شود…

یاتاقان دچار مشکل است

احتمال دارد یاتاقان دچار مشکل شده باشد و همین امر سبب شده باشد چراغ روغن خودرو روشن گردد. این مشکل واقعا فـــــــــــــــــــــاجعه است زیرا از تمام دلایلی که بررسی کردیم هزینه بیشتری را باید برای رفع آن بپردازید. بعلاوه این کار کاملا تخصصی است پس تلاش نکنید سرهم بندی کنید زیرا نه تنها باعث حل مشکل نشده اید و صرفه جویی نیز نکرده اید بلکه مشکل را دو چندان نموده اید!

 

تنظیم: واحد تامین محتوا

روغن موتور

فيلتر روغن

چراغ روغن موتور

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *