چرا چراغ روغن موتور در خودرو شما روشن می شود؟! بخش اول

بدون شک شما با چراغ روغن موتور در خودروی خود آشنا هستید. زمانی که این چراغ روشن می شود می تواند پیام های مختلف را در خصوص روغن موتور خودرو شما به شما منتقل کند. به همین دلیل در این مطلب به بررسی برخی از این دلایل پرداخته ایم.
چراغ روغن موتور را می توان چراغی هشدار دهنده نامید که پشت آمپر خودرو قرار دارد و زمانی که روشن می شود در واقع می خواهد به شما بگوید خودور را متوقف کنید زیرا، مشکلی برای روغن به وجود آمده است! البته در برخی موارد هم این چراغ به صورت دوره ایی روشن می شود و این حالت نیز دلایل خاص خود را دارد اما، اگر به صورت ناگهانی روشن شد، بدون شک باید خودرو را متوقف کنید زیرا مشکلی رخ داده است. یادتان باشد که از وظایف روغن موتور این است که باعث روان کاری بین اجزا موتور شود و موتور خودروی شما را خنک نماید. به همین علت اگر چراغ روغن خورویتان روشن شد سریع خودرو را متوقف کنید زیرا، امکان این که خودروی شما خشک کار کند و روان کاری خوبی برای موتور خودرو فراهم نشود زیاد است و بعلاوه خنک کنندگی کافی هم برای موتور فراهم نمی شود و موتور خودرو به شدت داغ خواهد شد.

فشار روغن کم شده است

از مهم ترین دلیل هایی که می توان برای روشن چراغ روغن موتور به آن اشاره کرد این است که؛ احتمالا فشار روغن پایین آمده است. زمانی که فشار روغن موتور کاهش می یابد به طور قطع به موتور خودروی شما فشار زیادی وارد می شود که اگر نسبت به آن بی تفاوت باشید به احتمال زیاد موتور خودروی شما می سوزد!

سطح روغن پایین آمده است

گاهی روشن شدن چراغ روغن موتور می خواهد این پیام را به راننده منتقل کند که؛ سطح روغن را چک کن!!! در واقع زمانی که مدت زیادی از مصرف روغن خودرویتان گذشته باشد و شما آن را چک نکرده باشید به احتمال بسیار زیاد سطح روغن موتور پایین می آید و از حد استاندارد کم می شود. در چنین شرایطی شما باید سطح روغن را چک کنید و میزان کمبود را جبران کنید تا در حد استاندارد قرار گیرد. البته؛ دقت کنید که موتور خنک شده باشد و خاموش نیز باشد…

کیفیت روغن خوب نیست
اگر کیفیت روغنی که استفاده می کنید، خوب نباشد چراغ روغن روشن می شود. روغن های بی کیفیت نمی توانند موتور را به خوبی خنک کنند یا سبب می شوند روان کاری خوبی رخ ندهد و اجزای موتور اصطکاک داشته باشند و به همین سبب چراغ روغن خودرو روشن می گردد.
در مطلب بعدی دلایل دیگری را برای شما بیان می کنیم پس با ما همراه باشید…

تنظيم :واحد تامين محتوا

روغن موتور

خنک کنندگان موتور خودرو

توليد و توزيع روغن

 

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *