روغن موتور را به موقع تعویض کنید چون…

روغن موتور را می توان قلب تپنده موتور خودرو نامید. زمانی که که از روغن موتور خوب و با کیفیت استفاده می کنید در واقع به حفظ و نگهداری از موتور خودروی خود کمک کرده اید. در بسیاری از مواقع افراد به زمان تعویض روغن موتور توجهی ندارند و گمان می کنند تا زمانی که به مشکل خاصی برخورد نکرده اند می توانند از روغن موتور فعلی استفاده کنند. غافل از این که هر چیزی از جمله روغن موتور زمان خاص خود را برای تعویض دارد.

هنگامی که روغن خودرو را به صورت دوره ایی و در موعد های مشخصی از سمت تعمیرکار خود تعویض می کنید به غیر از سلامت موتور خودرو می توانید در مصرف سوختتان هم صرفه جویی نمایید. ممکن است بگویید چه ارتباطی بین مصرف سوخت و روغن موتور است؟ به مطلب زیر دقت کنید!

مصرف بنزین کم تر
روغن ها وظیفه دارند تا خوردگی بین قطعه های موتور را کم کنند. به همین دلیل روغن می تواند با ایجاد یک لایه پوششی مناسب خوردگی قطعه ها را کاهش دهد و از موتور خودرو محافظت کند. روغن موتور وظیفه دیگری هم دارد و آن این است که ذرات معلق را جذب می کند و نمی گذارد موتور خودروی شما آلودگی را به خود بگیرد. حال اگر شما به صورت منظم اقدام به تعویض آن نکنید مسلما از این خواص هم بهره مند نخواهید شد و بین قطعه های موتور خودرویتان خوردگی و ساییدگی ایجاد می شود. بعلاوه مشکل تنها به این جا ختم نمی شود و ذرات معلق به جای این که جذب روغن شوند بر روی موتور و قطعه های آن می نشینند. به همین علت موتور برای کارکرد بهتر خودرو مجبور می شود توان بیشتری را صرف کند و مصرف بنزین بالا می رود. با مصرف بنزین بالا شما نه تنها هزینه گزافی را به علت بی اطلاعی از این روند پرداخت می کنید بلکه باعث آلودگی بیشتر هوا خواهید شد و به محیط زیست پیرامونتان هم لطمه وارد می کنید!

بنابر این همیشه منتظر نباشید تا اتفاقی خاص در خودوری شما، سبب شود که به تعویض روغن هم فکر کنید، بلکه برای تعویض روغن خودرو برنامه ایی منظم و از پیش تنظیم شده داشته باشید. این گونه تعویض های دوره ایی به کارکرد بهینه خودروی شما، کاهش مصرف بنزین و در نهایت حفظ محیط زیست کمک شایانی می نمایند.

تنظيم:واحد تامين محتوا

روغن موتور

توليد و توزيع روغن

تعويض روغن

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *