چرا باید روغن موتور سنتتیک بخرم؟!

تمام افرادی که خودرو دارند تا به حال روغن موتور هم خریدند. همان طور که می دانید و ما هم در مطالب قبلی در سایت بازرگانی کریمی به آن اشاره کردیم روغن موتور انواع گوناگونی دارد. روغن موتور می تواند مینرال یا ارگانیک باشد یا می تواند سنتتیک یا نیمه سنتتیک باشد. برای اطلاع بیشتر پیشنهاد می کنیم مطلب ” انواع روغن موتور ” را در سایت بازرگانی کریمی بخوانید. اما احتمالا متوجه شده اید که بیشتر مردم علاقه دارند روغن های سنتتیک بخرند. اما، به راستی چرا؟ یا این روغن چه خصوصیتی دارد که تمایل بیشتر مردم را به خودش جلب کرده است؟
روغن سنتتیک خصوصیت های زیادی دارد که سبب محبوبیتش می شود از جمله این که ویسکوزیته ی این نوع روغن با بقیه روغن ها فرق دارد. اگر تمایل دارید با ویژگی ویسکوزیته این روغن آشنا شوید می توانید روغن را سرد کنید مثلا دما را تا 40 درجه سرد کنید و عملکرد بالای این روغن را مشاهده کنید. چنین روغنی در این دمای سرد به راحتی روانکاری فوق العاده ایی را برای خودرو شما انجام می دهد. علت این عملکرد جادویی روغن موتور سنتتیک در ساختار شیمیایی این روغن است. مولکول های این نوع روغن مانند تیله هستند. در واقع کاملا صیقلی هستند و به همین علت سازماندهی مولکولی یکدستی را ایجاد می کنند. این سازماندهی یکدست مولکولی سبب می شود که مولکول های روغن موتور به راحتی بر روی هم سُر بخورند و عملکرد خاصی را برای روغن سنتتیک به ارمغان بیاورند.

حال ممکن است بگویید مگر بقیه روغن ها چگونه هستند که این حالت یک مزیت برای روغن سنتتیک محسوب می شود؟
روغن های معمولی مولکول هایی دارند که شبیه به تاس هستند. در واقع ساختار صیقلی ندارند و طبیعتا به راحتی بر روی هم سُر نمی خورند. حال اگر با یک روغن موتور معمولی بخواهید در دمای بسیار پایین خودرو خودتان را روشن کنید زمانی که خودرویتان روشن می شود روانکاری خوبی برای موتور رخ نمی دهد و لایه ایی از روغن بر روی جز جز موتور قرار می گیرد که در نهایت به اجزای موتور آسیب وارد می کند.
روغن موتور سنتتیک با ساختار خاصی که دارد سبب می شود عمر بهینه ی اجزای موتور افزایش پیدا کند و بعلاوه بسیار کمتر هم ته نشین می شود و در نتیجه مصرف بنزین را هم کاهش می دهد. به خاطر همین دلایل است که با وجود این که این روغن موتور ها گران تر هستند طرفدار های زیادی نیز دارند.

تنظيم:واحد تامين محتوا

روغن موتور

روغن خودرو

انواع روغن

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *