روغن موتور دیزلی خوب را چگونه انتخاب کنیم؟

روغن موتور ها از جمله روغن موتور های دیزلی می توانند نقش مهم و قابل توجه ایی در بهبود عملکرد موتور خودور ها داشته باشند. زیرا همان طور که می دانید یکی از وظایف مهم و اساسی روغن موتور ها بهبود روانکاری است. اطلاعات بیشتر مردم در ارتباط با روغن موتور های بنزینی بیشتر است اما، اطلاعات کافی از روغن های دیزلی ندارند. به همین دلیل در این مطلب تلاش می کنیم تا ابتدا شما را با روغن دیزلی آشنا کنیم و سپس به بررسی موارد مهمی بپردازیم که می توانید در خرید این گونه روغن ها در نظر بگیرید.
روغن موتور دیزلی از نظر ساختار به روغن بنزینی شباهت بسیار زیادی دارد. هر دوی این روغن ها از روغن پایه تشکیل شده اند. البته نوع افزودنی ها در این دو نوع روغن موتور تفاوت دارد. این تفاوت هم به این علت است که موتور های بنزینی رطوبت و قیر بیشتری را جذب می کنند اما، موتور های دیزلی جذب کربن بالاتری دارند. به همین دلیل در روغن  دیزلی درصد ویسکوزیته بسیار بالاتر است و بعلاوه افزودنی های ضد سایش بیشتری در آن ها می باشد. در حالت کلی تر افزودنی هایی که به روغن های دیزلی افزوده می شود بیشتر است زیرا، این گونه از روغن ها در شرایط سخت تری کار می کنند.

با توجه به موارد بالا اگر تمایل دارید روغن موتور دیزلی خوبی را انتخاب کنید باید به چند نکته توجه کنید تا انتخابتان بی عیب و نقص باشد.
• درجه ویسکوزیته روغن های دیزلی از عوامل مهم در انتخاب آن ها است. اگر ویسکوزیته این گونه روغن ها خوب باشد بدون شک موتور های دیزلی در فشار بالا بهتر می توانند کار کنند.
• سازگاری نیز یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب این نوع روغن ها است. روغن های دیزلی نیز انواع گوناگونی دارند که در ساختار هایشان با یکدیگر تفاوت است. بنابر این روغنی را انتخاب کنید که بهترین سازگاری را با موتور دیزلی مد نظر داشته باشد.
• از قدرت پاکسازی روغن موتور دیزلی که انتخاب می کنید مطمئن شوید. روغن های دیزلی باید توانایی خوبی در پاکسازی موتور های دیزلی داشته باشند.
• روغن دیزلی ایی را انتخاب کنید تا از سایش قطعات موتور جلوگیری کند.
• از روغن های دیزلی با کیفیت استفاده کنید تا مصرف سوختتان کاهش یابد.
• اگر از روغن های دیزلی چند منظوره استفاده می کنید به این مورد توجه کنید که حداقل یکی از کارکرد های آن برای موتور دیزلی شما مناسب باشد.
• به قیمت روغن های دیزلی هم توجه کنید. روغن هایی با قیمت پایین ممکن است کارایی خوبی نداشته باشند و بر عکس روغن های گران قیمت هم همیشه کیفیت بالایی ندارند!
با توجه به موارد بالا، برای انتخاب بهتر روغن های دیزلی، از مشاوره متخصصین بهره بگیرید.

تنظيم:واحد تامين محتوا

روغن موتور

انتخاب بهترين روغن موتور

انواع روغن موتور

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *