نیاز هست هر چند وقت یک بار به خودرویمان روغن موتور اضافه کنیم؟

ممکن است عنوان مطلب امروز ما هر چند وقت یک بار ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد که نیاز است هر چند وقت یک بار به خودروی خود روغن موتور اضافه کنیم؟ و اگر این کار را باید انجام دهیم چه زمانی نیاز است؟ و اگر دائما روغن موتور خودروی ما کم می شود مشکل چیست؟

دقت کنید!!!
ابتدا یادتان باشد هر بار که خواستید روغن موتور خودروی خود را چک کنید باید صبر کنید تا، موتور خودرو شما کاملا خنک شده باشد. سپس زمانی که موتور خودروی شما کامل خنک شد با دقت گیج روغن موتور را چک کنید تا پی ببرید که موتور کمبود روغن دارد یا خیر؟ اگر از ویسکوزیته یا گرانروی روغن موتوری که در حال حاضر در خودروی شما است اطلاع دارید کار سختی پیش رو ندارید و باید اقدام به خرید روغن با همان میزان گرانروی کنید. سپس زمانی که موتور کاملا خنک شده است با استفاده از دست کش و قیف اقدام به تعویض روغن نمایید. البته این کار نیاز به توجه زیاد دارد.
• روغن را آرام در قیف بریزید.
• اگر قیف پر شد صبر کنید تا مقدار روغن پایین رود و پی در پی آن را لبریز نکنید!
• سپس گیج روغن موتور را دوباره برای امتحان سطح استاندارد روغن در درون مخزن قرار دهید. اگر سطح روغن بین خطوط ماکزیمم و مینیموم بود میزان روغن موتور خودرو شما در سطح استاندارد قرار دارد و نیازی به اضافه کردن بیش از حد روغن نخواهید داشت.
اگر فکر می کنید که نمی توانید دقت کافی را برای انجام این کار را داشته باشید یا حوصله این کار را ندارید سعی نکنید با سرسری انجام دادن اضافه کردن روغن موتور به خودروی خودتان آسیب وارد کنید و از تعمیرکار کمک بگیرید.

حال ممکن است برای خودروی شما کم شدن روغن موتور به صورت مداوم رخ دهد و شما را کلافه کرده باشد.

این مشکل چه زمانی و چرا رخ می دهد؟
1. ممکن است خودروی شما روغن ریزی دارد. برای چک کردن این مشکل مقوایی را زیر موتور قرار دهید. معمولا روغن از قسمت پیچ زیر منبع روغن خارج می شود و بر روی مقوا جاری می شود.
2. اگر روش بالا را امتحان کردید و روغنی بر روی مقوا نریخت پس مشکل از جای دیگر است! در این حالت بدون شک خودروی شما به روغن سوزی افتاده است. بنابر این واشر سرسیلندر دچار مشکل شده است.
در هر دو حالت باید به تعمیرکار مراجعه کنید زیرا رفع این مشکل ها کاری تخصصی است بنابر این سعی نکنید سرهم بندی کنید!
در صورت مفید بودن مطلب برای شما، آن را به اشتراک بگذارید.

تنظيم :واحد تامين محتوا

تعويض روغن

گرانروی روغن

روغن موتورر

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *