چه علایمی نشان دهنده این است که فیلتر روغن موتور دچار مشکل شده است؟

در مطلب های ابتدایی در سایت بازرگانی کریمی در ارتباط با فیلتر روغن موتور مطلبی را با عنوان ” فیلتر روغن کبدی برای موتور ” با شما به اشتراک گذاشتیم. (شما می توانید برای دریافت پیش زمینه ایی از مطلب امروز ما این مطلب را در سایت جستجو کنید.) بهتر است بدانید که، فیلتر روغن موتور نیز به مرور زمان آسیب می بیند و دچار مشکل می شود در واقع می توان گفت فرسوده می گردد. اما، معمولا افراد کمتر به این مسئله توجه می کنند تا جایی که مشکل حادی در خودرو، آن ها را وادار به تعویض فیلتر نماید!

حالت مطلوب برای تعویض
در حالت کلی و مطلوب، بهتر است هر باری که روغن موتور خودروی خودتان را تعویض می کنید فیلتر روغن را نیز تعویض نمایید تا بتواند با کارایی مطلوب تر در خدمت خودروی شما باشد اما، می توانید استثنا نیز قایل شوید و هر دوباری که روغن را تعویض کردید فیلتر روغن خودرویتان را تعویض نمایید. اما از این دیرتر این کار را نکنید زیرا واقعا فیلتری که مدت زمانی از استفاده آن گذشته باشد نمی تواند اثربخشی خوبی داشته باشد!

بررسی مشکل های مرتبط با فیلتر
فیلتر روغن موتور نیز ممکن است با مشکل روبرو شود به عنوان نمونه؛
ممکن است شما متوجه شوید روغن زیادی در زیر خودرو شما روی زمین ریخته است. یکی از دلایل می تواند خراب شدن فیلتر روغن موتور باشد. همان طور که می دانید فیلتر روغن به محفظه روغن چسبیده است.
گاهی مواقع فشار روغن به شدت کم می شود. در چنین شرایطی نیز به احتمال بسیار زیاد ایراد از فیلتر است. زیرا اگر فیلتر کثیف باشد فشار روغن کم می شود و البته مشکل به اینجا ختم نمی شود! زیرا زمانی که فشار روغن کم شود موتور خودرو نمی تواند به درستی کار کند، در نتیجه یکباره خاموش می شود و شما را با مشکل روبرو می کند وقوع این حالت بسیار خطرناک است.
از علائم دیگر در زمینه خراب شدن فیلتر روغن موتور این است که، چراغ چک موتور روشن می شود. چراغ چک روغن موتور از چراغ های هشدار دهنده است که روشن شدن آن دلایل متعددی دارد. یکی از دلایل می تواند خراب شدن فیلتر روغن باشد. بنابر این با روشن شدن این چراغ حتما به تعمیرکار خود مراجعه کنید.
امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشد. در صورت تمایل مطالب سایت ما را دیگران به اشترک گذارید…

تنظيم:واحد تامين محتوا

روغن موتور

فيلتر روغن

صافی بنزين

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *