فرق روغن موتور W4010 با روغن موتور W5020 در چیست؟

اطلاعات بسیاری از افراد در ارتباط با روغن موتور به شدت پایین است. برای بسیاری از افراد اطلاعاتی که بر روی قوطی روغن درج شده است مفهومی ندارد. به عنوان مثال: همین که آقای X از روغن Y با برند Z استفاده کرده و راضی بوده اند و به ما هم همین پیشنهاد را داده اند کفایت می کند که ما هم همین روغن را برای خودروی خود بخریم و شاد باشیم!!! یا بسیاری از افراد زحمت همین اندازه جستجو برای انتخاب و خرید روغن را هم به خود نمی دهند. برای این گروه افراد همین که ماشین روشن شود بس است دیگر! نهایتا همین که ماشین آن ها را از نقطه M به نقطه N برساند عالی است!!! اما آیا این طرز تفکر درست است؟ آیا اعداد و ارقام درج شده بر روی قوطی های روغن برای زیبایی درج شده اند؟
در مقابل چنین اشخاصی، اشخاصی نیز هستند که به اعداد و ارقام درج شده بر روی روغن توجه می کنند. به عنوان نمونه: برای آنان مهم است بدانند روغن موتور چه ویژگی هایی دارد و تفاوت روغن های مختلف در چیست؟

امروز قصد داریم برای شما از تفاوت روغن W4010 در مقایسه با W5020 بگوییم.
• همان طور که می دانید وظیفه روغن موتور روان کاری اجزا موتور است. روغن W4010 روغنی است که بسیار روان است. بنابر این اگر شما در منطقه ایی سکونت دارید که، بسیار سرد است یا تصمیم دارید در فصل سرد روان کاری خودروی شما بهتر رخ دهد از این روغن استفاده کنید. این روغن چون روان تر است سریع تر موتور را در دمای سرد روان کاری می کند. البته بسیاری از خودرو های مدل جدید نیز چون سیستم موتور متفاوتی دارند از این نوع روغن موتور استفاده می کنند تا در نهایت سریع تر روان کاری برای موتور رخ دهد.
• درمقابل روغن W4010 روغن موتور W5020 قرار دارد. این روغن موتور کمی سفت تر است اما، این به معنای بد بودن آن نیست. ممکن است شما در جای گرمسیری زندگی کنید و نیازی به روغن موتور بسیار روان نداشته باشید چون شما هوای گرمی در منطقه دارید که بر روان کاری روغن تاثیر مثبت دارد یا خودری شما بسیار مدل بالا نیست و سیستم موتور آن با روغن های دیگر نیز سازگار می شود. بنابر این روغن موتور W5020 می تواند گزینه مفید تری باشد.

امیدواریم با دانستن این اطلاعات در خرید روغن خودرویتان حرفه ایی تر عمل کنید.

تنظيم:واحد تامين محتوا

فيلتر روغن

تعويض روغن

روغن موتور

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *