آیا مدل ماشین و عوامل اینچنینی در تعویض روغن موتور اثر گذار است؟

روغن موتور مانند هر محصولی عمر خاص خود را دارد. اما، ممکن است برای شما این سوال مطرح شده باشد که چرا شرکت های خودور سازی معمولا زمان یک سال را برای تعویض روغن موتور پیشنهاد می دهند.

حالت کلی
قوطی روغن اگر باز نشده باشد می تواند بین سه تا پنج سال مواد افزودنی خود را حفظ کند. اما، در حالت کلی زمانی که درب روغن موتور باز می شود این ویژگی از بین می رود.

مدل ماشین
حالتی که بیان شد به صورت کلی مطرح است. با این وجود در ماشین های مختلف زمان تعویض روغن می تواند با توجه به کارکرد موتور آن متفاوت باشد. به عنوان نمونه: کیلومتر ماشین 206 هوشمند طراحی شده است. بنابر این اگر 1 سال گذشته باشد و شما هنوز روغن را تعویض نکرده باشید و به عنوان نمونه 20000 کیلومتر پُر نشده باشد، نمایشگری که در این ماشین تعبیه شده است زودتر عدد را کم می کند! تا پس از سپری شدن مدت زمان یک سال کیلومتر سرویس صفر گردد…

توجه به فیلتر
اگر به هر دلیلی یک سال از زمان تعویض روغن موتور شما گذشته بود و شما تصمیم گرفتید فعلا روغن ماشین خودتان را تعویض نکنید، حداقل به فیلتر روغن خود توجه داشته باشید. همواره توجه داشته باشید که بسیار مطلوب است که، پس از 6000 کیلومتر فیلتر را تعویض کنید.

نوع روغن
گاهی روغن های معدنی عمر کمتری نسبت به روغن های سنتری دارند. بنابر این اگر از روغن معدنی استفاده می کنید بهتر است تعویض روغن موتور را به تعویق نیندازید. به عنوان نمونه، در ارتباط با ماشین 206 در دفترچه اش قید شده است که اگر از روغن توتال 5000 استفاده می کنید هر 10000 کیلومتر تعویض روغن داشته باشید. این روغن، روغنی معدنی است.
گاهی هم روغن های سنتتیک می تواند برای ماشینی مناسب نباشد و در صورت استفاده از چنین روغن هایی باید با فاصله های کمتری این نوع روغن موتور ها را تعویض نمایید. به عنوان مثال: این نوع روغن برای ماشین های دهه 60 و 70 میلادی نمی تواند مناسب باشد.
به موتور ماشین دقت کنید که مشکلی نداشته باشد. اگر موتور بسیار فرسوده باشد یا نشتی داشته باشد عملا باید سریع تر روغن موتور تعویض شود. البته بهترین راهکار این است که در برخورد با این گونه مشکل؛ معایب موجود در موتور را نیز حل کرد!!!

تنظيم:واحد تامين محتوا

روغن موتور

فيلتر روغن

تعويض روغن

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *