صافی بنزین ، یک فیلتر کارآمد

از اوایل قرن بیستم که شاهد تولیدات صنعتی خودرو و پیشرفت روز افزون در این صنعت هستیم، اتومبیل ها با سوخت هایی چون بنزین و گازوئیل حرکت می کنند.
این سوخت ها هر کدام به نوبه خود دارای ناخالصی ها و ذرات زائد ریزی هستند که عمدتاً رسوبات معلق در مخازن سوخت جایگاه ها، تکه های فلزی یا پلاستیکی ناشی از فرسایش قطعات و شلنگ های سوخت رسانی، و حتی تکه های ریز ناشی از پوسیدگی باک و لوله های بنزین خودرو هستند.
ورود چنین ذراتی در سیستم سوخت رسانی اتومبیل ها می تواند باعث خسارت و عدم کارکرد صحیح موتور خودرو شود.
اینجاست که نقش یک صافی بنزین یا فیلتر بنزین به خوبی مشخص می شود.
اهمیت موضوع وقتی بیشتر می‌شود که بدانیم در خودروهای امروزی به دلیل تغییر در سیستم سوخت رسانی از کاربراتوری به انژکتوری، عدم وجود یک صافی بنزین کارآمد می تواند منجر به خسارات جدی به اتومبیل شود.
عمدتاً عملکرد صافی بنزین به این صورت است که پس از ارسال توسط پمپ، سوخت مورد نظر وارد فیلتر یا صافی شده از کاغذ فیلتر رد می شود و بعد وارد سیستم سوخت رسانی میگردد.
معمولا جهت اطمینان از عدم وجود ذرات ریز فلزی همچون زنگ زدگی ها،از یک آهنربا در داخل صافی بنزین استفاده می شود.
کارشناسان معتقدند تعویض به موقع صافی بنزین می تواند در بالا بردن راندمان موتور خودرو نقش بسزایی داشته باشد. به علاوه تعویض دیرهنگام آن باعث ورود ناخالصی ها به سیستم سوخت رسانی شده و گرفتگی و خرابی سوزن انژکتور، کوتاه شدن عمر پمپ بنزین، سوختن سوپاپ موتور، بد روشن شدن و ریپ زدن موتور در هنگام استارت را به همراه دارد.
از علائم کثیف بودن صافی بنزین می‌توان به بد روشن شدن اتومبیل، پایین آمدن بازدهی موتور و تغییر صدای پمپ بنزین اشاره کرد.
به هر حال زمان تعویض صافی بنزین بستگی به نوع بنزین مصرفی دارد؛ اما توصیه می‌شود حداقل سالی یک بار صافی بنزین را از لحاظ آلودگی بررسی کرده و در صورت نیاز آن را تعویض نمایید.

 

تنظيم :واحد تامين محتوا

فيلتر

بازدهی موتور

جدول معادل يابی

محصولات

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *