خودرو ها در مسیر پیشرفت….

اگر بخواهیم تعریف ساده ای از خودرو داشته باشیم آن را وسیله نقلیه چرخداری معرفی می کنیم که بتواند تحت عملکرد موتور خودش و بدون استفاده از وسیله دیگر خودش را حمل کند.
در واقع همان طور که می دانیم خودروها وسایل متحرکی هستند که اولین سازندگان، آن را با هدف حمل و نقل انسانها و یا اشیا در جاده ها طراحی کردند.

این وسیله جذاب و فراگیر امروزی که زندگی بدون آن برای خیلی از ما غیر قابل تصور است، اولین بار در سال ۱۶۷۸ توسط فردیناند فربیست، یک مسیحی بلژیکی در چین طراحی و ساخته شد، که البته با بخار کار می کرد. این فقط یک طراحی ساده به جهت سرگرمی امپراتور چین بود!

اما از آن پس ایده ساخت وسیله ای که بتواند انسان را از مکانی به مکان دیگر جابجا کند ذهن مخترعان را به خود مشغول داشت و در طی سالها فراز و نشیب، خودروها سیر تکاملی و رو به رشد خود را طی کردند.
تا در سال ۱۸۸۶ که امروزه به عنوان سال تولد اتومبیل های مدرن امروزی شناخته می شود استارت طراحی جدیدی در صنعت خودرو زده شد.

کارل بنز مخترع آلمانی که از سردمداران طراحی و ساخت خودروهای امروزی است تحولی در این صنعت به وجود آورد.
در واقع می‌توان گفت نیاز روز افزون بشر به این وسیله جذاب و کاربردی باعث شد سیر تحولی پیشرفت خودرو به سمت خودرو های مدرن امروزی سرعت بیشتری بگیرد.

امروزه کارخانه های بزرگ در عرصه رقابت با یکدیگر، افزایش بهره وری و فروش خودروها، هر روز مدل های جدید تر با قابلیت ها و امکانات متنوع برای کاربردهای مختلف از جمله خودروهای سبک و سنگین ویژه حمل و نقل، مسابقات، کشاورزی و… روانه ی بازار میکنند.
با پیشرفت علم و تکنولوژی در صنعت خودرو و با ورود خودروهای برقی و حتی پرنده، امیدواری های بیشتری برای ظهور نسل های جدید تر و راحت تر و البته با سازگاری بیشتر با محیط زیست در این صنعت پررونق و روبه رشد به وجود آمده است.

 

تنظيم :واحد تامين محتوا

صنعت خودرو

جدول معادل يابی

محصولات

موتور

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *