شایعات متداول در استفاده از روغن موتور و پاسخ به آن ها

در این مطلب قصد داریم به شایعاتی که در ارتباط با روغن موتور مطرح است پرداخته و پاسخ های صحیحی در این رابطه را در اختیار شما قرار دهیم پس با ما همراه باشید…

• با توجه به اطلاعات به اشتراک گذاشته از سایت عصر خودرو؛ بسیاری از مواقع خودرو سازان خارجی برای ماشین های ساخت خودشان؛ روغن موتور خاصی را توصیه می کنند و مصرف کننده ایرانی نمی داند الزاما باید از روغن ذکر شده در کاتالوگ استفاده کند یا امکان تغییر برند روغن موتور خود را دارد؟ یا خیر. باید بگوییم شما می توانید از برند های روغن موتور ایرانی با کیفیت نیز استفاده کنید. امروزه روغن های ایرانی کیفیت خوبی دارند و قابلیت رقابت با مشابه خارجی خود را دارند. بنابر این اصلا سردرگم نشوید و با متخصصین این حوزه مشورت کنید تا یک برند با کیفیت ایرانی را به شما معرفی کنند.

• خیلی از افراد دو روغن موتور از دو برند متفاوت را با هم مخلوط کرده و استفاده می کنند اما، این کار را نمی توانید به این راحتی انجام دهید زیرا؛ قبل از مخلوط کردن دو روغن باید بدانید که افزودنی ها و گرانروی روغن های مد نظر شما چگونه است. اگر دو روغن موتور انتخابی شما ترکیب مشابهی داشتند مخلوط کردن آن ها با یکدیگر مانعی ندارد اما، در غیر این صورت موتور خودروی شما واقعا آسیب خواهد دید.

• بعضی از افراد می گویند روغن موتور با کیفیت در خودرویی که چند سال از عمرش گذشته آنچنان تاثیری ندارد و تازه باعث چکه کردن و نشت روغن موتور هم می شود!!! این موارد شایعه است و به آن ها گوش نکنید. نشت روغن یا چکه کردن آن به قطعات خودرو شما و سالم بودن یا خراب بودن آن مرتبط است و ربطی به کیفیت روغن ندارد. یادتان باشد همیشه از روغن با کیفیت استفاده کنید.

• بعضی از افراد به اشتباه تصور می کنند اگر از برند روغنی که خودرو ساز توصیه کرده استفاده نکنند گارانتی آن ها باطل می شود اما، این حرف ها دروغ است. خودرو ساز ها تنها تاکید دارند از روغن موتور با کیفیت استفاده کنید و استفاده از برند خاصی الزاما ارتباطی به گارانتی خودور ندارد! فقط یادتان باشد برند با کیفیتی را انتخاب کنید. در بازار ایران برند های با کیفیت عالی وجود دارند و می توانید به راحتی از بین آن ها انتخاب نمایید.

• خیلی از افراد معتقدند که اگر گارانتی خودرو تمام شد دیگر نباید از روغن با کیفیت استفاده کرد بلکه یک روغن موتور معمولی نیز کار راه انداز است!!! واقعیت این است که عمر مفید ماشین زیاد است و نباید با مصرف روغن های بی کیفیت این عمر را کوتاه کنید….

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *