روغن موتور ایرانی یا خارجی؟!

این سوال که از روغن موتور ایرانی یا خارجی استفاده کنیم و کدام یک بهتر است؟ یکی از رایج ترین سوالاتی است که مالکان خودرو با آن روبرو می شوند. بسیاری از افرادی که تازه ماشین می خرند یا حتی افرادی که سالیان سال است ماشین دارند با این مسئله روبرو هستند.

البته قبل از خرید روغن موتور داخلی یا خارجی باید بدانید که یک روغن مناسب باید بر اساس موارد زیر انتخاب شود:

• حجم موتور، قدرت و کاربری خودرو
• سال ساخت خودرو
• تعداد سوپاپ و آلیاژ های بکار گرفته شده در قطعه های موتور
بعلاوه بسیاری از تولید کنندگان خودرو دفترچه ی راهنمایی را نیز به مالکین می دهند که می تواند مناسب واقع شود.
امروزه انتخاب بین روغن موتور های ایرانی و خارجی دشوار است. شرکت های بسیاری به تولید روغن می پردازند و همین امر سبب شده است مالکین خودرو به شدت سردرگم شوند. بعلاوه امکان عرضه روغن موتور های تقلبی هم زیاد است و همین مسئله نیز باعث شده است افراد مختلف در انتخاب خود به شدت دچار وسواس شوند.
اما با همه ی تفاسیر بالا باید بگوییم امروزه کیفیت روغن های تولید شده در ایران بسیار بالاست تا جایی که با بسیاری از نام های تجاری معتبر خارجی قابلیت رقابت دارند و در ضمن قیمت آن ها نیز نسبت به مشابه خارجیشان ارزانتر و مقرون به صرفه تر است. بنابر این پیشنهاد می کنیم به جای صرف هزینه های گزاف از روغن های با کیفیت داخلی استفاده نمایید.
بسیاری از افراد هم با وجود روغن موتور های داخلی نمی دانند کدام روغن داخلی را برای خودرو خود انتخاب کنند. برای این کار از عاملیت ها و شرکت های معتبر راهنمایی بگیرید زیرا این گونه شرکت ها با توجه به تخصصی که دارند بهتر از یک فرد عادی می توانند در این زمینه مشاوره دهند.
بازرگانی کریمی یکی از شرکت های معتبر در زمینه عرضه روغن موتور های با کیفیت است که عاملیت نام های تجاری مختلف را هم دارد. شما با مراجعه به این بازرگانی و مشاوره با متخصصین آن هم در زمان خود صرفه جویی می کنید و هم می توانید مطمئن باشید که روغن با کیفیتی به شما عرضه خواهد شد.

تنظيم: واحد تامين محتوا

روغن موتور

قطعه های موتور

مالكين خودرو

 

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *