آیا روغن موتور تاریخ مصرف دارد؟

تا به حال پیش آمده است که قصد داشته باشید روغن موتور بخرید و این سوال به ذهن شما خطور کرده باشد که آیا روغن موتور تاریخ مصرف دارد یا خیر؟
برای روغن موتور ها تاریخ مصرف مشخصی بیان نشده است زیرا، اگر روغن ها خوب نگهداری شوند و دمای مکانی که آن ها را نگهداری می کنند زیاد گرم و سرد نشود یا در همان بسته بندی پلمپ شده کارخانه بمانند شما می توانید روغن را چندین سال نگهداری کنید. اما در هر حال اگر چه زمان مشخصی برای انقضای روغن موتور ذکر نمی شود اما، به دلایلی که در ادامه بیان می کنیم نباید زمان طولانی نیز روغن را نگهداری کرد چون؛
➢ فناوری و تکنولوژی های موجود در خودرو ها دائما در حال تغییر هستند. با توجه به این هر خودرویی با فناوری خاص نمی تواند از روغن های قدیمی استفاده کند بنابر این بهتر است روغن را طولانی مدت نگهداری نکنید زیرا، بدون شک به درد خودرو های جدید نخواهد خورد. به عنوان مثال: باید در نظر بگیرید که روغن گرید SE برای خودرو های با فناوری پیشرفته نمی تواند مفید باشد. اما همین روغن را می توانید برای تویوتا دهه 1900 میلادی استفاده کنید. بنابر این روغن متناسب با فناوری خودرو قابلیت استفاده پیدا می کند!
➢ روغن موتور در طولانی مدت ترکیبات شیمیایی اش تغییر می کند. زیرا تمامی روغن ها مواد افزودنی دارند و به مرور زمان حالت اولیه خود را از دست می دهند و خاصیت اولیه خود را ندارند. همیشه توجه کنید که روغن ها به هر حال در معرض اکسیژن هوا هستند.

نهایی ترین زمان مصرف روغن موتور
با این تفاسیر اگر روغن را حتی در ظرف های درب بسته نگهداری می کنید، می توانید نهایتا تا 5 سال آن را استفاده کنید اما، همیشه در نظر داشته باشید که خودرو ها به هر میزان پیش رفته تر شوند به مراتب ترکیبات روغن موتوری که برای آن ها استفاده می شود نیز فرق خواهد کرد.
شما می توانید بهترین روغن موتور را با کیفیت عالی از بازرگانی کریمی خریداری کنید. بعلاوه این بازرگانی، متخصصین خبره ایی دارد که می توانند شما را در انتخاب بهترین روغن متناسب با نوع خودرویتان راهنمایی نمایند. از طریق راه های اتباطی درج شده در سایت با ما در ارتباط باشید تا کیفیت و تخصص را تجربه نمایید.

تنظيم:واحد تامين محتوا

روغن موتور

فيلتر هوا

انتخاب بهترين روغن موتور

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *