بررسی شایعات در ارتباط با روغن موتور ، قسمت پنجم

بررسی شایعات مرتبط با روغن موتور طرفداران زیادی دارد زیرا، همین بررسی ها می تواند دیدگاه خوب و روشنی را به خریدران روغن موتور منتقل کند. در این مطلب نیز مانند هر هفته در سایت بازرگانی کریمی و با توجه به اطلاعاتی از سایت های جیب خودرو و عصر خودرو به بررسی بخش دیگری از شایعات مرتبط با روغن موتور خواهیم پرداخت.
سیاه شدن روغن موتور به معنای این نیست که روغن موتور کارایی ندارد زیرا همان گونه که قبلا گفتیم سیاه شدن روغن به دلایلی چون دوده گرفتن روغن یا آلودگی های نشات گرفته از اجزای موتور است. در واقع اگر روغن سیاه شد دلیل بر این نیست که بی کیفیت هم شده است. اما، همین مسئله باعث شکل گیری شایعه دیگری در این زمینه بر این مبنا شده است که، حالا که روغن سیاه نشده است می توان بدون هیچ نگرانی از آن استفاده کرد و هنوز کیفیت دارد!!! اما واقعیت چیز دیگری است و روغن موتور نیز عمر مفید خود را دارد. فرض کنید روغن موتور ماشین شما برای زمانی طولانی هنوز سیاه نشده است اما، کیفیت آن مطمئنا تغییر کرده است چون به هر حال از آن استفاده شده است و کیفیت اولیه آن تنزل پیدا کرده است. روغن خودرو شما تحت تاثیر شرایط گوناگونی چون؛ میزان مسافتی که با خودرو پیموده می شود، گرمای محیط پیرامون یا فشار موتور خودرو افت کیفیت پیدا می کند ولو این که سیاه نشده باشد! بنابر این شما برای افزایش عمر موتور خودرویتان باید پس از مدت زمان های مشخصی روغن خودرو خودتان را تعویض کنید حتی اگر سیاه نشده باشد.

در واقع سیاه شدن یا نشدن روغن مبنای خوبی برای معیار قرار دادن تعویض روغن نیست بلکه باید برای تعویض روغن به عمر مفید روغن خودروی خود و عواملی که ذکر کردیم و توصیه تعمیرکار خود توجه کنید!

خیلی مواقع این طرز تفکر شایعه شده است که افزودنی هایی به روغن موتور اضافه کنید تا کارایی آن شگفت انگیز شود. همین جا دست نگه دارید! شما نمی توانید هر افزودنی با هر ترکیبی به روغن موتور خود اضافه کنید. ابتدا باید بدانید که هر روغن ترکیب شیمیایی خاص خود را دارد و شما نمی توانید بدون آشنایی با این روند افزودنی های مختلف با ترکیب های شیمیایی دیگر را به روغن خودرو خود اضافه کنید. زیرا ممکن است ترکیب شیمیایی روغن موتور خودرو شما با ترکیب شیمیایی افزودنی مد نظر همخوانی نداشته باشد که در نهایت کارکرد موتور خودرو شما را با مشکل مواجه می کند!
برای جلوگیری از بروز مشکل برای موتور خودروی خود به شایعات توجه نکنید!

تنظيم:واحد تامين محتوا

روغن

موتور خودرو

تعويض روغن

 

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *