گرانروی روغن موتور چیست؟

نوع روغن موتور و گرانروی آن از جمله مباحث مهم در انتخاب مصرف کنندگان در هنگام خرید روغن است. خیلی از افراد گمان می کنند که گرانروی روغن موتور مبحث پیچیده و مشکلی است یا فکر می کنند که محال است از گرانروی سر در بیاورند! واقعیت این است که گرانروی برعکس نامی که دارد آنچنان پیچیده نیست اما ! بسیار مهم است که در هنگام خرید روغن موتور به گرانروی آن توجه کنید.

دلایل توجه به گرانروی روغن در هنگام خرید

ابتدا باید بدانید گرانروی به چه معناست؟ گرانروی واحدی است که برای سنجش سرعت گردش روغن موتور در موتور خودرو استفاده می شود. همان طور که مشاهده فرمودید این تعریف اصلا پیچیده نبود… حال به هر میزان که درجه گرانروی روغن بیشتر باشد به معنای این است که زمان بیشتری باید سپری شود تا روغن موتور بین اجزای موتور خودرو شما به حرکت در آید.

گرانروی پایین، مزایا و معایب
با این تفاسیر اگر روغن موتور با گرانروی پایین تری را انتخاب کنید؛
• زمان کمتری نیاز است تا روغن در بین اجزای موتور جریان یابد که این حالت می تواند سبب شود که زمان شروع به کار موتور کوتاهتر باشد.
• اما روغن با گرانروی پایین به مراتب خاصیت روانکاری بسیار کمتری نسبت به روغن های با گرانروی بالا دارند.

گرانروی بالا، مزایا و معایب
روغن موتور هایی که گرانروی بالایی دارند چند ویژگی دارند از جمله این که؛
• روغنی که گرانروی بالاتری دارد از موتور خودرو محاقظت بهتری می نماید و روانکاری بهتری را ایجاد می کنند.
• روغن های با گرانروی بالاتر سبب می شوند که موتور نرم تر کار کند.

اما روغن موتوری با گرانروی بالا نقطه ضعف هایی هم دارد از جمله این که؛
• زمانی که شما قصد دارید خودرو خود را روشن کنید و شروع به استارت زدن می کنید زمان طولانی تری را باید سپری کنید تا روغن در تمام بخش های موتور گردش نماید و این را هم بهتر است بدانید که استارت زدن و شروع به کار کردن موتور به مراتب بیشتر از کار کردن عادی موتور بر روی فرسودگی موتور خودرو تاثیر گذار است.
احتمالا حالا متوجه شده اید که اعداد و ارقام عجیب و غریبی که بر روی روغن ها درج می شود و با عنوان گرانروی بیان می گردد به چه معناست…

تنظيم:واحد تامين محتوا

روغن موتور

موتور خودرو

خريد روغن موتور

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *