سرنوشت مبهم روغن موتور در بورس

صنعت روغن موتور که این روزها دست به گریبان مشکلات زیادی شده است، منتظر تصمیم گیری های راهبردی و سریع از طرف دولت می‌باشد.
افزایش چندباره قیمت لوبکات (خوراک واحدهای تولیدی روغن) از طرف شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی طی این روزها، اثراتی منفی بر معاملات بورس تهران گذاشته و متأسفانه
چهار شرکت معتبر ایرانی تولید کننده روغن موتور از جمله نفت پارس، ایرانول، سپاهان و بهران بعد از مصوبه روز یکشنبه دچار کاهش ارزش سهام شده اند.

در این میان با ملتهب شدن اوضاع روغن ها و افزایش قیمت مواد اولیه و مشخص نبودن آینده آن مردم از سرمایه‌گذاری این بخش در صنعت بورس ناامید شده‌اند.

خلیلی دبیر کل انجمن پالایشگاه های روغن سازی کشور با ابراز نارضایتی از مصوبه های اخیر شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، خطاب به آقای جهانگیری، این افزایش قیمت لوبکات را دارای تبعات منفی فراوانی از جمله از دست دادن بازارهای صادراتی روغن موتور دانست و گفت با این تصمیم گیری ها فرصت عالی برای رقبای خارجی ما در کشورهای دیگر فراهم خواهد شد تا به راحتی با عرضه محصولات مشابه در بازارهای خارجی جایگاه ما را در صحنه های رقابتی تصاحب کرده و این گونه خودمان با دستان خودمان بازارهای هدف صادراتی محصولات را در اختیار رقیبان خارجی قرار می دهیم.

ایشان با تأکید بر اینکه محصولات تولیدی در صنعت روغن سازی کاربردهای فراوان و متنوعی در حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و سایر صنایع دارند افزودند: افزایش ۹۰ درصدی قیمت خوراک که منجر به افزایش غیر قابل کنترل قیمت تمام شده روغن موتور در صنعت و افزایش سرسام‌آور قیمت آن در بازار می شود نهایتاً لطمات آن متوجه مردم و مصرف کنندگان خواهد شد. چون این دعوای بین دو وزارتخانه است که دود آن به چشم اقتصاد کشور رفته و مردمی که با بازار سیاه روغن موتور مواجه می شوند، ضرر کنندگان اصلی این سوءمدیریت هستند.

تنظيم:واحد تامين محتوا

صنعت روغن

اوضاع روغن

روغن موتور

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *