بازار پر التهاب روغن موتورها….

این روزها که کشورمان با بحران اقتصادی شدیدی روبرو است، همه ما به خوبی متوجه افزایش قیمت بی رویه ی همه اجناس و محصولات و حتی خدمات شده‌ایم.
صنعت نفت به دلیل مواجه شدن با تحریم‌ها و شدت گرفتن آن در ماه های اخیر، درگیر مشکلات فراوانی ست.
محصولات نفتی و مهمتر از همه روغن موتور هم شامل این نوسانات قیمت بوده اند. به طوری که بر اساس اطلاعیه ای که از طرف شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی به مدیران عامل شرکت های پالایش نفت در زمینه نرخ پایه فرآورده‌های ویژه نفتی در بورس صادر شده، قیمت لوبکات، ماده اولیه روغن پایه یا همان خوراک روانکاران، با افزایش باورنکردنی حدود ۹۰درصدی روبرو شد.
طبق آخرین اخبار لوبکات سنگین در مرداد ماه20642 ریال و در شهریور ماه به 39334 ریال رسید.
همچنین لوبکات سبک از قیمت21181ریال در مرداد ماه به نرخ 40360ریال در شهریور ماه افزایش پیدا کرد.
مسلماً این اطلاعیه، افزایش قیمت انواع روانکارها و انواع روغن های صنعتی و روغن موتورها
را در پی خواهد داشت.
در این راستا انجمن پالایشگاه های روغن سازی طی نامه‌ای خطاب به آقای جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، افزایش قیمت ۹۰ درصدی قیمت خوراک روانکاران را خلاف
دستورات وی در زمینه ضرورت همکاری با کارگروه تنظیم بازار پیرامون هرگونه افزایش قیمت کالا و خدمات دانستند.
انجمن، این افزایش نرخ را از عجولانه و غیر کارشناسی اعلام کرده و با بیان اینکه هزینه ملزومات تولیدی این صنعت در چند ماه اخیر با حداقل ۵۰ درصد افزایش قیمت و خوراک آن از ابتدای سال تاکنون با ۱۷۰ درصد افزایش مواجه بوده، عدم رسیدگی به این موضوع را شامل تبعات فراوان از جمله بیکاری ده ها هزار نفر از فعالان مستقیم و غیرمستقیم در این صنعت و همچنین بحران در سیستم حمل و نقل جاده ای دانستند.
کارشناسان معتقدند شمارش معکوس برای انفجار قیمت روغن موتورهای ایرانی شروع شده است. قابل ذکر است که محصولات مصرفی چون روغن موتورها تقریباً بازار بهتری نسبت به دیگر قطعات خودرو دارند و همچنان توانسته اند بازار خود را حفظ کنند.

 

تنظيم : واحد تامين محتوا

روغن موتورها

صنعت

قطعات خودرو

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *