روغن موتور و اطلاعات کاربردی در ارتباط با آن

در مطالب قبلی در سایت بازرگانی کریمی با عنوان ” اطلاعات کاربردی در ارتباط با روغن موتور” اطلاعاتی را در زمینه روغن ارائه کردیم. در این مطلب نیز قصد داریم اطلاعات دیگری که معمولا بر روی ظروف روغن موتور درج می شود را برای شما شرح دهیم تا در هنگام خرید دید بهتر و دانش کامل تری را داشته باشید.

موارد مهم و کاربردی:
یکی از موارد مهم در زمینه روغن موتور، فاکتور پایه روغن است. این فاکتور در انتخاب روغن نقش مهمی دارد. بر اساس این فاکتور روغن ها سه دسته هستند که هر کدام فرآیند ساخت متفاوتی دارند و برای ماشین های مختلفی کاربرد خواهند داشت.
• روغن موتور مینرال
• روغن نیمه سنتتیک
• روغن سنتتیک یا همان روغن موتور تمام سنتتیک

در مطلبی با عنوان آشنایی با “انواع روغن موتور” در سایت بازرگانی کریمی، به توضیح هر کدام از این موارد پرداخته شده است که می توانید اطلاعات خوبی را در این زمینه کسب کنید.
از موارد مهم دیگر در زمینه روغن، گواهی سازندگان است. این گواهی نشان می دهد که، بعد از تست کردن روغن و اطمینان از کارایی آن، روغن ها توسط سازندگان خودرو های مختلف گواهی می گردد. به عنوان نمونه: کارخانه های بنز، فورد، فیات، پورشه، بی ان دبلیو، سیتروئن، رنو و فولکس واگن محصول های کارخانه توتال در زمینه روغن را گواهی یا تایید می نمایند. به بیان دیگر این نوع گواهی ها، می توانند نشان دهنده کیفیت روغن باشد زیرا، به هر حال کارخانه های خودرو سازی معتبری این گواهی ها را صادر کرده و به همین علت درج این نوع گواهی ها بر روی ظروف روغن می تواند در جذب مشتریان برای خرید اثر گذار باشد.
خصوصیت API و ACEA نیز بیان کننده کیفیت روغن است. انستیتوی API یک انستیتوی آمریکایی است. این موسسه برای طبقه بندی کردن روغن موتور ها کدبندی خاصی دارد. به عنوان نمونه، حرف ابتدایی نشان دهنده ی نوع موتور است و حرف دوم نشان دهنده سطح کیفیت است. مثلا: اگر حرف اول C باشد معرف خودور دیزلی است یا اگر S باشد نشان دهنده خودرو بنزنی است. در ارتباط با حروف دوم که نشان دهنده کیفیت روغن بودند نیز می توان گفت؛ اگر هر چه قدر به حروف اولیه الفبا لاتین پیش رویم یعنی سطح کارایی روغن مد نظر پایین تر است. بنابر این اگر بر روی روغن موتوری SM درج شده باشد یعنی این روغن برای خودروی بنزینی مناسب است که سطح کارایی خوبی هم دارد. در ضمن یادتان باشد که؛
✓ سطوح کارایی در روغن موتور به معنای وجود افزودنی های خوب و بیشتر، مقاومت بالای روغن در شرایط فشار بالای موتور خودرو و شرایط سخت از جنبه حرارتی است.

تنظيم:واحد تامين محتوا

روغن موتور

انواع روغن موتور

انتخاب روغن موتور

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *