بررسی شایعات در ارتباط با روغن موتور ؛ قسمت ششم

در ارتباط با چگونگی مصرف یا خرید روغن موتور همیشه شایعاتی وجود دارد. به همین دلیل معمولا مصرف کنندگان در هنگام خرید روغن موتور یا مصرف آن با این شایعات روبرو می شوند که سبب سردرگمی آن ها می گردد. در بسیاری از مواقع مصرف کنندگان چون اطلاعات کافی ندارند ناخواسته تحت تاثیر این شایعات قرار می گیرند و در نتیجه برای خودروی آن ها مشکلاتی بروز می کند. در این مطلب قصد داریم به بررسی شایعات روغن موتور و پاسخ های صحیح آن ها بپردازیم تا بتوانیم مصرف کنندگان گرامی را از سردرگمی خارج کنیم. پس با ما همراه باشید.

شایعات متداول
شایعی متداول در زمینه روغن وجود دارد مبنی بر این که، بسیاری از افراد معتقدند که تمام روغن ها باعث ایجاد لجن می شوند! اما این شایعه به علت زیر بی اعتبار است.
✓ معمولا اگر روغنی بی کیفیت باشد سبب ایجاد لجن می گردد. بنابر این اگر از روغن موتور با کیفیت استفاده کنید معمولا این مشکل بروز نخواهد کرد زیرا، چنین روغن موتور هایی آلودگی های مرتبط با موتور را به خوبی جذب می کنند و در نهایت لجن هم تولید نمی کنند. به همین دلیل می توان گفت لجن حاصل از روغن موتور به علت فرآیند اکسید شدن و آلودگی های موتور است که جذب روغن می شوند و در نهایت لجنی تولید می شود که شما مشاهده می کنید. البته این حالت تنها در روغن های بی کیفیت دیده می شود و نه تمام روغن ها!
این ذهنیت در افراد وجود دارد که حتما باید قبل از سفر روغن موتور را تعویض کنند! در حالی که چک کردن روغن کفایت می کند و اگر مشکلی باشد نیاز به تعویض روغن است. در هر حال اگر مشکلی بود و نیاز به تعویض روغن بود بهتر است یک هفته قبل از سفر این کار را انجام دهید نه یکی دو روز قبل از سفر. علت این امر نیز این است که، اگر تعمیرکار شما کار اشتباهی انجام داده باشد که موجب روغن ریزی شده باشد به موقع متوجه می شوید و قبل از سفرتان آن را برطرف می کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شایعات مرتبط با روغن موتور می توانید مقالات ما را در سایت بازرگانی کریمی جستجو نمایید.
تنظيم:واحد تامين محتوا

روغن موتور

تعويض روغن

كيفيت روغن

 

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *