چگونه یک روغن موتور خوب انتخاب کنیم؟

روغن موتور ترکیبی مهم در کارکرد عالی و مطمئن خودرو است. این ترکیب، ترکیبی چند منظوره است و نقش مهمی در کارایی موتور خودرو دارد تا جایی که بدون داشتن روغن موتور نمی توان عملا از خودرو استفاده کرد.
همان طور که گفتیم هر روغن موتور، یک ترکیب چند منظوره است که ترکیبی از روغن پایه و مواد افزودنی است. از بین این دو بخش، روغن پایه حدود هشتاد تا نود درصد روغن را تشکیل می دهد. معمولا روغن پایه از مواد معدنی و یا نفت خام شکل گرفته است.

شرکت های تولید کننده روغن پایه در ایران

در کشور ایران چهار شرکت به نام های؛ نفت بهران، نفت پارس، نفت سپاهان و نفت ایرانول توانسته اند به تولید روغن پایه بپردازند.

 

با این پیش درآمد از روغن موتور؛ حال با این سوال مواجه خواهیم شد که برای تهیه یک روغن موتور خوب چه ویژگی هایی را باید مد نظر قرار دهیم؟

• روغن موتور خوب گرانروی خوبی دارد. بعلاوه ضریب اصطکاک روغن موتور نیز باید پایین باشد تا در نهایت روانکاری مناسبی در بین بخش های مختلف موتور رخ دهد.
• یکی از ویژگی های یک روغن موتور مناسب این است که کارایی خوبی داشته باشد این فاکتور به معنای این است که، دوده های حاصل از تجزیه روغن باید به راحتی پاک گردد. روغن موتور مناسب باید از اکسیداسیون، سایش، زنگ زدگی و خوردگی نیز جلوگیری نماید. اگر روغن موتوری این چند ویژگی را داشته باشد عملا سطح کارایی بالایی نیز خواهد داشت. معمولا مشتریان با این چند ویژگی ارتباط بهتری پیدا می کنند و برای آن ها این ویژگی ها ملموس تر است.
دو ویژگی یاد شده یعنی کارایی و گرانروی، در انتخاب روغن مناسب برای خودرو را می توان مکمل یکدیگر قلمداد کرد. روغن موتور مناسب هم باید گرانروی مناسبی داشته باشد و هم باید شامل ویژگی های ذکر شده در بخش کارایی باشد. گرچه گرانروی کمتر برای مصرف کنندگان عادی مورد توجه قرار می گیرد اما، این شاخص را نمی توان نادیده انگاشت!

مشورت با متخصصان، بازرگانی کریمی همراهی مطمئن…

در هر حال با توجه به موارد بالا بسیار بهتر است که مصرف کنندگان روغن از افراد متخصصی در انتخاب روغن موتوری مناسب کمک بگیرند. زیرا استفاده از یک روغن خوب تا 90 درصد سلامت موتور ماشین را تضمین خواهد کرد. بازرگانی کریمی می تواند در این زمینه اطلاعات خوبی را به مصرف کنندگان دهد. به همین دلیل می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشید.

تنظيم:واحد تامين محتوا

روغن موتور

روغن پايه در ايران

انتخاب روغن موتور مناسب

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *