شایعات متداول در ارتباط با روغن موتور ، قسمت سوم

همان طور که می دانید سایت کریمی در مطالبی دنباله دار به بررسی شایعات مرتبط با روغن موتور می پردازد تا بتواند دید بهتری را به خریداران محترم ارائه کند. در این مطلب نیز با توجه به مطالبی که در سایت ها و فضای مجازی از جمله عصر خودرو منتشر شده است به بررسی ادامه این مبحث خواهیم پرداخت. پس خواندن این مطلب را از دست ندهید!!!

شایعات متداول
بعضی از افراد معتقد هستند که روغن موتور خوب روغنی است که بر روی آن حتما برچسب صرفه جویی در مصرف حک شده باشد! واقعیت این است که واژه conserving یک واژه ی ایجاد شده توسط شرکت نفت آمریکا است. هدف از حک شدن این واژه بر روی روغن ها این بود که نشان دهد روغن مد نظر در مقایسه با روغن های مرجع چه عملکردی دارد. اما به معنای کیفیت عالی روغن و مناسب بودن آن برای تمام خودرو ها نیست! بنابر این به این شایعه توجه نکنید.
در خرید روغن موتور دقت کنید که روغن هایی بخرید که افزودنی های خوبی به آن ها اضافه شده باشد. خیلی از افراد می گویند خب روغن موتور فقط روان کاری می کند و مواد افزودنی در روغن ها هیچ گونه تاثیری بر عملکرد روغن موتور ندارند! اما خیلی از روغن های با کیفیت دارای افزودنی هایی هستند که، سبب خواهند شد بر بهبود عملکرد خودرو شما تاثیر گذار باشند. در خودرو های جدید نباید از روغن موتور های معدنی استفاده کرد! این خودرو ها به گونه ایی طراحی شده اند که نیازمند روغن های خوب با افزودنی های مناسب هستند. بنابر این به شایعه ی ابتدای پاراگراف توجه نکنید!
یکی از شایعات مطرح شده در زمینه روغن موتور این است، خیلی از افراد به این مسئله معتقد هستند که اگر ماشینتان مشکلی ندارد چه نیازی است که روغن با کیفیت بخرید!؟ یک روغن معمولی هم کار راه انداز است… این یک باور اشتباه و شایعه است. شما اگر بخواهید به چکاپ قلبی سالانه بروید بنا به فرض این که تا الان مشکل جدی ایی وجود نداشته است به پزشک قلبی مراجعه می کنید که تخصص خوبی ندارد؟ بدون شک چنین کاری نمی کنید. با این تقاسیر اگر ماشین شما مشکلی ندارد، باز هم از روغن موتور با کیفیت استفاده کنید. کیفیت روغن بر ارتقا بهبود کارکرد ماشین در دراز مدت تاثیر دارد.
بهترین کار این است که شما برای خرید روغن موتور از متخصصین این کار کمک بگیرید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

تنظيم:واحد تامين محتوا

روغن موتور

كيفيت روغن

خريد روغن

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *