روغن موتور چگونه از برش روغن ایجاد می شود؟

همه افرادی که ماشین دارند از روغن موتور استفاده می کنند اما، بیشتر این افراد نمی دانند که روغن موتور چگونه شکل می گیرد؟ یا از ابتدا در پالایشگاه ها چگونه پدید می آید؟
روغن ها منشایی معدنی دارند. جالب است بدانید که روغن موتور ها در پالایشگاه از برش روغنی از نفت خام شکل می گیرند. اما بسیاری از افراد نمی دانند برش روغنی به چه معناست؟
برش روغنی فرآیندی است که از دو مرحله شکل گرفته است. مرحله تقطیر در خلا و همچنین مرحله تقطیر در فشار اتمسفریک. این دو مرحله، دو مرحله ایی است که در پالایشگاه ها صورت می گیرند تا در نهایت روغن موتور به وجود آید. البته این فرآیند ها بر روی نفت خام صورت می گیرد.
برش روغن پیش نیاز، ماده اولیه ایی است که، در تولید روغن باید از آن استفاده شود. هنگامی که برش روغن صورت می گیرد و مراحلی که بیان کردیم طی می شود، عملیات پالایش آغاز می شود تا در نهایت روغن پایه شکل بگیرد.

اما آیا روغن پایه به تنهایی می تواند روغن موتور مناسب باشد؟

• در جواب به سوال بالا باید بگوییم خیر… زیرا، روغن پایه به تنهایی نمی تواند روانکاری مطلوبی داشته باشد در اینجاست که نقش افزودنی ها پُررنگ می شود. افزودنی ها سبب می شوند خاصیت روانکاری روغن موتور افزایش داشته باشد.
• روغن موتور مناسب؛ باید در برابر حرارت مقاومت خوبی داشته باشد. زیرا مقاومت خوب روغن سبب می شود کمتر در معرض اکسید شدن قرار گیرد و در نهایت طول عمر بیشتری نسبت به سایر روغن ها پیدا کند.
• شما می توانید مقداری از روغن را بر سطوح متحرک موتور قرار دهید تا از فرسوده شدن و ساییده شدنشان جلوگیری کنید.
• از روغن موتوری استفاده کنید که گرانروی مطلوبی داشته باشد. البته این شاخص وابسته به این است که شما در مناطق گرمسیر یا سردسیر از روغن استفاده می کنید یا خیر؟ بنابر این درجه بندی متفاوتی دارد.
• توجه کنید که روغن نباید زنگ زدگی ایجاد کند. اگر روغنی زنگ زدگی ایجاد کرد مطمئن باشید کیفیت خوبی ندارد!
• یادتان باشد روغن موتور نباید کف کند همچنین روغن مناسب باید ضریب اصطکاکش کم باشد.
امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با بازرگانی کریمی در ارتباط باشید و یا ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

تنظيم:واحد تامين محتوا

روغن موتور

انتخاب روغن مناسب

تعويض روغن موتور

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *