روغن موتور همچون خون در رگهای موتور…

در واقع همچون خون در رگهای ما تمام قسمت های درونی موتور به روغن نیاز دارند. روغن کاری کم و ناکافی در موتور باعث تحلیل رفتن برخی قسمت ها و درنتیجه پایین آمدن عملکرد بهینه موتور می‌شود.
می توان گفت وظیفه اصلی روغن موتور کم کردن سایش بین قطعات موتور و محافظت از آنها در برابر خوردگی و ضربه، شست و شو و تمیز نگه داشتن اجزای داخلی موتور و خنک کردن آنها، کارکرد بهتر قطعات و محرک موتور در دماهای مختلف می باشد.
طبق موارد گفته شده مشخص است که انتخاب یک روغن موتور مناسب با بازدهی بالا، نقش بسیار موثری در عملکرد موتور و در نتیجه عملکرد خودرو دارد. بنابراین دقت و وسواس مالکان خودرو برای انتخاب بهترین روغن موتور که با خودروی آنها متناسب باشد بی مورد نیست. این وسواس و حساسیت، گاه باعث تردید و سردرگمی خریداران می‌شود.

البته معمولاً شرکت های تولیدکننده خودرو نوع روغن موتور مناسب برای خودرو خریداری شده را در دفترچه راهنمای آن به مالکان معرفی می نمایند. روغن های معرفی شده توسط شرکت های سازنده دارای خواص و هماهنگی‌های لازم با خودروی مورد نظر بوده و باید از اضافه کردن افزودنی های متفرقه و بعضاً وسوسه انگیز در بازار اجتناب کرد زیرا این کار باعث اختلال در عملکرد روغن و مواد به کار رفته در آن می شود.

همان طور که می دانید روغن موتور ها باید به صورت دوره‌ای با روغن تازه تعویض شوند.
فاصله ی زمانی این دوره ها، به نوع روغن موتور مصرفی، نحوه ی رانندگی شما و همچنین اطلاعات تعویض روغن در دفترچه خودرو بستگی دارد.
همچنین یکی دیگر از عوامل موثر در انتخاب روغن موتور مناسب برای خودرو شرایط آب و هوایی می باشد. در شرایط آب و هوایی سردسیر، روغن موتورهای رقیق ‌تر یا با گرانروی پایین تر و در شرایط گرمسیری روغن موتورهای با غلظت بالا یا گرانروی بالاتر مناسب هستند.

شرکت بازرگانی کریمی تحت عنوان تجاری اویل کو مفتخر است اعلام دارد که پس از تحقیق و بررسی انواع برندهای روغن موتور، انتخاب را برای شما خریداران ساده تر کرده و با ارائه بهترین و با کیفیت ترین برندها در زمینه روغن موتور آرامش و اطمینان در خرید را برای شما تضمین کند.

 

تنظيم : واحد تامين محتوا

جدول معادل يابي

محصولات

روغن موتور

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *