تولید و توزیع روغن موتور رو به افزایش…

روغن موتور های ایرانی کیفیت خوبی دارند و همین امر سبب شده است که بسیاری از مصرف کنندگان علاقه داشته باشند از روغن های ایرانی استفاده کنند. در گذشته معمولا این تفکر رایج بود که روغن موتور ایرانی کیفیت خوبی ندارد و یا افزودنی های آن مناسب نیست. اما، امروزه این تفکر کاملا منسوخ شده است. به گونه ایی که کیفیت روغن های ایرانی آنچنان بالاست که تولید کنندگان ایرانی وارد بازار های صادراتی نیز شده اند.

افزایش تولید در 6 ماه نخست سال 1397
پس از گذشت 6 ماه از ابتدای سال؛ حدود 214 میلیون لیتر روغن موتور در کشور ما تولید شده است که می توانید اطلاعات دقیق تر آن را از طریق وزارت صنعت و معدن پی گیری کنید اما، در هر حال این رقم نسبت به سال 96 حدود 24 درصد افزایش داشته است. همین نکته نشان می دهد که بازار های داخلی و خارجی بسیاری در پی خرید روغن ایرانی هستند زیرا تا افزایش تقاضایی وجود نداشته باشد، افزایش تولید و عرضه ایی نیز وجود نخواهد داشت. افزایش تولید و عرضه روغن ایرانی نشان دهنده اقبال بازار مصرفی به سمت این نوع روغن است.

سهم تولید شرکت های ایرانی
شرکت نفت ایرانول در تولید روغن موتور پیشتاز بوده است تا جایی که این شرکت از تولید روغن های ایرانی سهم 49 درصدی بازار را به خود اختصاص داده است. پس از ایرانول شرکت، نفت پارس با سهم 38 درصدی رتبه دوم در تولید روغن موتور داخلی را دارد. شرکت هایی چون سپاهان و بهران شرکت های بوده اند که به ترتیب با سهم 29 درصدی و 16 درصدی در رتبه سوم و چهارم تولید روغن موتور کشور ایران قرار دارند.

کیفیت و قیمت، دو عامل مهم!
استفاده از روغن های ایرانی علاوه بر کیفیت مزیت های دیگری هم دارد که از چشم مصرف کننده دور نمانده است. قیمت روغن موتور ایرانی نسبت به مشابه خارجی اش بسیار ارزان تر است و همین مورد سبب می شود که مصرف کنندگان با یک مقایسه کوچک روغن های ایرانی را تولید نمایند. روغن های ایرانی کیفیت خوب را همراه با قیمت مناسب به مشتری ارائه می دهند. بعضی از مصرف کنندگان گمان می کردند که با افزایش تولید روغن در سال جاری قیمت ها نیز افزایش چشمگیری پیدا می کنند در حالی که گرچه ایران تولید روغن موتور های داخلی را افزایش داده است اما، قیمت این روغن ها افزایش چندانی نداشته است.
شما می توانید اطلاعات بازار روغن را از سایت کریمی پی گیری نمایید.

تنظيم:واحد تامين محتوا

روغن موتور

روغن ایرانی

بازار روغن موتور

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *