چگونه متوجه شویم از روغن موتور مناسبی استفاده نکرده ایم؟!

motor oil
در بسیاری از مواقع افراد گمان می کنند که مشکل هایی که در خودروی آن ها رخ می دهد علل مختلفی دارد به جز روغن موتور. در واقع شما اگر روغن موتور را به درستی انتخاب نکنید و در اثر این انتخاب اشتباه از آن روغن استفاده نمایید بدون شک با مشکل مواجه خواهید شد.

آیا اگر روغنی با ویسکوزیته نامناسب با خودروی خود را انتخاب کنیم با مشکل روبرو خواهیم شد؟

در پاسخ به سوال بالا می توان اینگونه بیان کرد که اگر؛ شما از روغنی با ویسکوزیته نامناسب در خودروی خودتان استفاده کنید اگر درجه ویسکوزیته روغن استفاده شده مقدار کمی با ویسکوزیته مناسب با خودروی شما تفاوت داشته باشد چندان مشکل خاصی بروز نمی کند و شاید متوجه هیچ گونه تغییری در عملکرد خودرو نشوید اما، به هر حال موتور خودروی شما در بلند مدت فرسوده تر خواهد شد و آنگونه که باید کارایی مناسب را نخواهد داشت.

آیا روغن موتور های بی کیفیت نیز بر عملکرد موتور تاثیر گذار هستند؟

اگر از روغن های بی کیفیت استفاده کنید بدون شک با مشکل مواجه خواهید شد و عملکرد موتور خودروی شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. به عنوان نمونه: اگر روغن های سنتیک را با روغنی مصنوعی مخلوط کنید بدون شک این ترکیب اشتباه روغن می تواند سبب شود که، واشر ها و موتور خودرو آسیب ببنید.

آیا اگر روغنی را با service classification نامناسب انتخاب کنیم نیز با مشکل جدی روبرو می شویم؟

سوال بالا نیز یکی از سوال های رایج استفاده کنندگان از روغن موتور است. در پاسخ به این سوال نیز باید بگوییم بله. در واقع اگر روغنی را با service classification نامناسب انتخاب کنید سبب خواهید شد برای موتور خودروی شما مشکل های جدی نمودار گردد زیرا مواد افزودنی مناسب برای کارکرد موتور فراهم نمی شود. بعلاوه با این کار با تولید گاز های گلخانه ایی به محیط زیست هم لطمه وارد خواهد شد.
برای رهایی از این گونه مشکل ها در انتخاب روغن موتور، بهتر است از افراد متخصص در این حوزه کمک بگیرید تا بتوانند با توجه به مدل خودروی شما روغنی مناسب را به شما ارائه کنند.

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *