چگونه روغن موتور را چک کنیم؟ و این کار چه فوایدی دارد؟

مسائل مرتبط با روغن موتور و تمام نکات مهم که به این مایع جادویی خودور شما بستگی دارد نیازمند توجه و دقت است. شما نمی توانید بدون توجه به روغن موتور خودرو خود رانندگی کنید زیرا این کار در نهایت باعث خرابی خودرو شما می شود. بنابر این بهترین روش؛ چک کردن متناوب روغن موتور در فواصل زمانی معین است. به طور معمول در هر 1000 کیلومتر شما باید روغن ماشین را چک کنید. یکی از بازه های زمانی بسیار مهم برای چک کردن روغن، قبل از سفر است. بهترین کار این است که شما قبل از سفر روغن ماشین خود را چک کنید تا در حین سفر به مشکل برنخورید.

چک کردن روغن موتور فواید بسیاری دارد زیرا:

• از ورود آلاینده هایی که برای موتور ماشین شما درد سرساز است جلوگیری می نماید.
• کارایی موتور خودرو را افزایش می دهد.
• چک کردن روغن موتور و تعویض آن سبب می شود مصرف سوخت بالا نرود.
• از رسوب و زنگ زدگی نیز جلوگیری می نماید.
• همچنین تعویض به موقع روغن سبب می شود، قطعات موتور کمتر در معرض ساییده شدن قرار گیرند.
برای تعویض روغن ابتدا بگذارید حدود 5 دقیقه از خاموش کردن ماشین شما بگذرد. سپس گیج یا همان میله اندازه گیری روغن را خارج نمایید و آن را تمیز کنید. پس از این کار گیج را در سر جای خود قرار دهید و پس از چند ثانیه دو مرتبه آن را خارج نمایید. به سطح میله روغن موتور توجه کنید. با توجه به علامت های min و max می توانید متوجه ی این نکته شوید که آیا باید روغن اضافه نمایید یا خیر؟ اگر سطح روغن بر روی میله پایین تر از max باشد شما باید روغن اضافه نمایید. اما دقت کنید تا سطح روغن ماشین از علامت max بالاتر نرود.

میزان مصرف روغن موتور در هر ماشینی متفاوت است. بسته به این که شما چه مدل ماشینی دارید و وضعیت مکانیک موتور ماشین شما در چه حد است و چگونه رانندگی می کنید، میزان مصرف روغن نیز دستخوش تغییر می شود. همچنین شرایط آب و هوایی نیز در میزان مصرف روغن موثر است. بعلاوه برای این که مطمئن باشید روغن مناسبی خریداری می کنید، باید از شرکت ها و عاملیت های مطمئن خرید کنید. بازرگانی کریمی سابقه ی طولانی در عرضه روغن موتور های با کیفیت دارد و می توانید با مراجعه به این بازرگانی از نگرانی و دغدغه های خود در انتخاب بهترین روغن بکاهید.
امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

تنظيم:واحد تامين محتوا

تعويض

روغن موتور

سوخت

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *