ماجرا های تمام نشدنی روغن موتور تقلبی!!!

روغن موتور های تقلبی و ماجرا های تمام نشدنی آن ها درست به سریال های تلویزیونی دنباله دار و 320 قسمته تبدیل شده است! کیفیت در روغن خودرو بسیار مهم است. ما در مطالبی که در سایتمان به اشتراک گذاشتیم بارها به این موضوع پرداخته ایم که کیفیت خوب روغن موتور می تواند طول عمر مفید ماشین شما را افزایش دهد.

بررسی علل سودجویی
متاسفانه بعضی از تولید کنندگان روغن کیفیت روغن های خود را با افزودن مواد بی کیفیت تا حد زیادی تنزل می دهند. خیلی از این تولیدکنندگان بر این باورند که با این کار قیمت تمام شده ی روغن موتور های تولید شده ی خود را کاهش داده و در نهایت سودشان افزایش می باید! اما، آیا این تفکر برای مصرف کنندگانِ از همه جا بی خبر می تواند راهگشا باشد؟ باید بگوییم این تفکر که توسط عده ایی از سودجویان در بازار روغن جریان دارد سبب شده است که، مشتریان به شدت ضرر کرده و آسیب ببینند.
اگر روغن موتور بدون توجه به استاندارد های لازم ساخته شود سبب می شود موتور خودرو در معرض آسیب قرار بگیرد. بسیاری از تولید کنندگان یا عرضه کنندگان سود جو به همین حد نیز اکتفا نمی کنند و روغن های بی کیفیت را با جایگزینی نام برند های معروف بر روی آن به فروش می رسانند! این تولید کنندکان یا عرضه کنندگان بالا رفتن قیمت مواد اولیه را بهانه ایی برای این کار خود می دانند در حالی که بسیاری از تولید کنندگان روغن موتور در ایران عضو انجمن پالایشگاه های روغن سازی در ایران هستند و توانایی تولید بالایی دارند و توافق های قیمت مواد اولیه و سایر شرایط نیز در این انجمن همواره به صورت منطقی در جریان است.

ارائه راه حل
شاید بتوان ریشه کلاف سردرگم روغن موتور تقلبی را در عدم نظارت کافی توسط نهاد های مربوطه دانست. افراد سود جو به علت ضعف نهاد های نظارتی به راحتی می توانند هر نوع روغن بی کیفیتی را حتی با جایگزینی با برند های معروف وارد بازار کنند. در حالی که تولید کنندگان معتبر نیز به شدت از این عدم نظارت و جولان افراد سود جود در بازار روغن موتور ضرر کرده اند.
به همین علت در این زمینه اتحادیه مربوطه برای جلوگیری از این فرآیند فرسایشی قول داده است که نظارت های بیشتری را بر بازار پرتلاطم روغن اعمال نماید تا هم مشتریان و هم تولید کنندگان معتبر متضرر نشوند.

تنظيم:واحد تامين محتوا

روغن موتور

بازار روغن ها

كيفيت

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *