فيلتر کابین، تجربه ی هوایی مطبوع داخل کابین..

فیلتر کابین یکی از قطعات مهم و کاربردی خودرو می باشد که وظیفه اصلی آن تصفیه هوای ورودی به کابین خودرو است

وقتی سوار بر اتومبیلتان در جاده هستید، حدوداً پنج برابر بیشتر از محیط های عادی، در معرض انواع آلودگی های ناشی از گرد و غبار و مخصوصاً ذرات میکروسکوپی و گازهای معلق و دود خودروها و موتور ها هستید؛ و ما متاسفانه معمولا به این موضوع اصلا فکر نمی کنیم.

فیلتر کابین که با عنوان‌های فیلتر اتاق یا فیلتر بخاری نیز شناخته می شود از فیلترهای مهم و حساس در خودروهای امروزی به حساب می آیند.

در ساخت فیلتر کابین حساسیت ویژه ای به کار میرود، چون وظیفه ی آن تامین هوای تمیز تنفسی در داخل کابین خودرو است. این فیلتر موظف است که حداکثر هوای تمیز را با کمترین مقدار آلودگی و صدا، از دریچه های ورودی داشبورد وارد کابین کند.
معمولا فیلتر ها دارای ساختار و بافت الیافی و کاغذی هستند که البته فقط توانایی جذب غبار و ذرات معلق موجود در هوا را دارند.
نسل بعدی فیلتر ها علاوه بر ساختار الیافی و کاغذی، از کربن یا زغال فعال در بافت آن ها استفاده می شود.

کربن فعال به دلیل ساختار متخلخل و حفره ای قابلیت جذب گازهای آلاینده را داراست. همچنین تمامی بوهای نامطبوع در اثر رشد باکتری های هوازی روی سطح فیلتر را حذف نموده و هوای سالم و مطبوع را به داخل کابین هدایت می کند.

در نسل بعدی فیلترها با استفاده از مواد آنتی باکتریال و به کمک نانو تکنولوژی تهویه و فیلتراسیون هوا با دقت بسیار بالاتری انجام شده و مشکل بوهای نامطبوع به کلی برطرف می گردد.

به هر حال استفاده از یک فیلتر کابین مطمئن و با کیفیت می تواند رانندگی و سفری لذت بخش را برای سرنشینان خودرو به همراه داشته باشد.

واحد تامين محتوا

فيلتر كابين

جدول معادل يابی

كابين خودرو

محصولات

 

 

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *