زمان مناسب در تعویض روغن موتور بر اساس رنگ آن کاری درست یا نادرست؟

زمان مناسب تعویض روغن موتور یکی از سوال هایی است که بیشتر افراد با آن مواجه می شوند. خیلی از افراد می گویند اگر به میزان x مسافت را طی کرده باشید باید روغن موتور را تعویض نمایید یا عوامل متفاوتی را در این زمینه بیان می کنند. به همین دلیل در این مطلب به بررسی عوامل موثر خواهیم پرداخت.
روغن موتور از زمانی که شروع به کار می کنند به مروز زمان کیفیت اولیه خود را از دست می دهند. همین امر سبب می شود که بسیاری از مواد افزودنی به آن ها نیز به مرور زمان کیفیت اولیه خود را نداشته باشد. خیلی از افراد معتقد هستند زمانی که روغن موتور سیاه می شود باید آن را تعویض کرد و بر همین اساس تا روغن سیاه نشود گمان نمی کنند که باید تعویضی صورت گیرد در حالی که این تفکر اشتباه است. در واقع اگر پس از مدتی که تعمیر کار شما برای مصرف روغن پیشنهاد می دهد، روغن سیاه نشد شما باز هم باید آن را تعویض نمایید زیرا هر روغن موتوری عمر مفیدی دارد ولو این که پس از اتمام عمر مفیدش سیاه نشده باشد اما، در هر حال بدون شک کیفیت اولیه را نخواهد داشت.
بعلاوه سیاه نشدن روغن موتور پس از مدت طولانی دلیل بر کیفیت خوب آن نیست! زیرا، نشان دهنده این است که روغن مصرف شده توانایی معلق نگه داشتن و جذب دود ها و مواد زائد موتور را ندارد. بعلاوه وقتی روغن موتور به این شکل باشد دوده ها روی قطعات موتور انباشته می شوند و سبب عدم انتقال مناسب حرارت می شود و ساییدگی و روغن سوزی را نیز سبب می شود.

بازرگانی کریمی سابقه ی طولانی در عرضه روغن موتور های مرغوب دارد.

کارشناسان خبره این شرکت توانایی راهنمایی به مشتریان را دارا هستند و توجه به تخصص بالای این کارشناسان در این حوزه سبب شده است مشتریان زیادی این شرکت را انتخاب نمایند. شما نیز می توانید با مراجعه به بخش محصولات سایت، با محصولات این شرکت در این زمینه بیشتر آشنا شوید و کیفیت و تخصص را در شرکت بازرگانی کریمی با خریدی مطمئن تجربه کنید.

تنظيم :واحد تامين محتوا

روغن موتور

روغن مصرف شده

كيفيت اوليه

 

 

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *