روغن موتور شل ، روغن موتوری با کیفیت

در بین انواع روغن موتور های خارجی، روغن موتور شل از آن دست روغن موتور هایی است که با کیفیت خوب خود طرفداران زیادی را برای خود ایجاد کرده است. اما قبل از بررسی ویژگی های روغن موتور شل بهتر است در ارتباط با شرکت شل نیز اطلاعات کسب کنید.

تاریخچه شل
شرکت شل شرکتی چند ملیتی است و در واقع یک شرکت انگلیسی_هلندی محسوب می شود. نام آن به صورت کامل “رویال داچ شل” است و دفتر مرکزی آن امروزه در تگزاس آمریکا واقع شده است. شرکت شل بیش از 25000 پمب بنزین در خاک آمریکا دارد و تعداد کارمندان این شرکت بزرگ برابر با 22000 نفر است!

چرا شل؟
همان طور که می دانید روغن موتور ها با کیفیت های مختلفی به بازار عرضه می شوند. اما، از مهمترین ویژگی هایی که روغن موتور شل را خاص کرده است این است که این نوع روغن موتور ضریب اصطکاک پایینی دارد و بعلاوه گرانروی مناسبی را هم دارا می باشد. به همین دلیل بیشترین درجه حفاظتی را برای موتور خودرو فراهم می کند و سبب می شود روانکاری فوق العاده ایی برای اجزا تشکیل دهنده موتور ایجاد شود.
روغن های بی کیفیت به راحتی اکسید می شوند و با تجزیه حرارتی که رخ می دهد روغن پایه آن ها آلوده شده و در نهایت آن کیفیت مطلوب را نخواهند داشت. در چنین شرایطی بدون شک روانکاری مناسبی هم رخ نمی دهد و جذب ناخالصی ها و ذرات معلق توسط چنین روغن موتوری رخ نمی دهد. اما روغن شل روغن موتوری است که در تولید و ساخت آن تمام موارد مختلفی که بر کیفیتش اثر گذار است رعایت می شود تا در نهایت محصولی با کیفیت روانه بازار مصرف شود. این روغن سبب می شود که قطعه های داخلی موتور سریع تر خنک شود، و بعلاوه این قطعه ها از دوده یا ترکیب های حاصل از تجزیه، تمیز تر بمانند. آب بندی مناسبی را بین پیستون و سیلندر های خودرو ایجاد می کند، باعث می شود که قطعه های متحرک موتور خودرو ها در دما های مختلف بهتر کار کنند و این قطعات را از خوردگی نیز حفظ می کند. در نتیجه موتور خودرو را به مراتب بهتر حفاظت می کند و همین امر سبب شده است که امروزه شل یکی از نام های تجاری مطرح در دنیا در تولید روغن موتور باشد.

تنظيم:واحد تامين محتوا

روغن موتور

روغن های خارجی

روغن موتور با كيفيت

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *