ترفند های تشخیص روغن موتور تقلبی یا اصل است؟ بخش اول

روغن موتور نقش مهمی در بهبود کارکرد موتور خودرو دارد. یک روغن موتور خوب ضمن بهبود روانکاری بین قطعه های موتور می تواند به طول عمر مفید موتور خودرو کمک نماید. در ضمن اگر روغن موتوری که مصرف می کنید کیفیت خوبی داشته باشد می توانید با استفاده از آن به تمیز بودن داخل موتور نیز کمک نمایید و ساییدگی بین اجزای موتور را کاهش دهید. اما، تمام ویژگی هایی که در نتیجه استفاده از روغن موتور برای موتور خودرو فراهم می شود تنها زمانی میسر است که روغنی که مصرف می کنید اصل باشد زیرا، روغن موتور های تقلبی نه تنها باعث مزایای بیان شده نمی شوند چه بسا این که سبب بروز مشکل های متعدد نیز می گردند و در نهایت شما را به دردسر و پرداخت هزینه گزاف برای تعمیر وادار می نمایند.
بازار روغن های تقلبی همواره روغن های با کیفیت و استفاده بهینه ی مصرف کنندگان از روغن موتور را تهدید می کند. با این حساب راهکار چیست؟ بهترین راهکار علاوه بر این که از فروشنده معتبر خریداری نمایید این است که خودتان هم با ترفند هایی بتوانید روغن اصل را از تقلبی تشخیص دهید.

چگونه روغن موتور اصل را از مشابه تقلبی آن تشخیص دهیم؟
• به برچسبی که بر روی ظرف روغن قرار گرفته است توجه کنید. شرکت ها و کارخانه های معتبر از برچسب هاب بزرگ و واضح استفاده می کنند. البته بسیاری از نام های تجاری مطرح هولگرام های خاص خود را بر روی ظروف روغن قرار می دهند. اگر نوشته های روی ظرف روغن واضح ومشخص نباشد یا تار باشد نشان دهنده این است که این روغن تقلبی است و کیفیت لازم را ندارد.
• در خیلی موارد افراد سود جو ترفند های خاص خود را دارند. آنان ظروف خالی شده ی روغن موتور برند های مطرح را جمع آوری می کنند و درون آن روغن تقلبی پُر می کنند!!! در چنین حالتی راهکار چیست؟ در هنگام خرید شما می توانید با بررسی ظرف روغن متوجه شوید آیا دررون این ظرف روغن اصلی است یا خیر؟ زیرا اگر از ظرف اصلی را برای پر کردن روغن تقلبی استفاده کرده باشند معمولا ظرف دارای خش و ضرب خوردگی شده است. اگر مشاهده کردید ظرف روغن موتوری دارای خش های زیاد و غیر عادی است به اصل بودن روغن درون آن شک کنید!
در مطلب های بعدی ترفند های دیگری را برای حل این مشکل به شما می آموزیم؛ با سایت بازرگانی کریمی همراه باشید…

تنظيم :واحد تامين محتوا

روغن با كيفيت

فيلتر هوا

روانکاری

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *