بررسی شایعات مرتبط با روغن موتور ، قسمت دوم

گر یادتان باشد در مطلبی با عنوان “شایعات متداول در استفاده از روغن موتور و پاسخ به آن ها” به بررسی شایعات و پاسخ به آن ها در ارتباط با روغن پرداختیم. در این مطلب قصد داریم با توجه به اطلاعات مختلف در بازار از جمله اطلاعات سایت کاربلد، بیشتر به این موضوع بپردازیم.

بررسی شایعات

• همیشه در ارتباط با روغن موتور موارد بی شماری شایعه وجود است. یکی از شایعات این است که، روغن سنتتیک برای ماشین های مدل بالا خوب است. این تصور اشتباه و یک شایعه است. اگر تعمیرکار شما به ما روغن سنتتیک را پیشنهاد کرد و خودروی شما مدل بالا هم نبود! در گفته ی او تردید نکنید. روغن موتور های سنتتیک خاصیت پاک کنندگی خوبی دارند و الزاما برای خودرو های گران قیمت یا مدل بالا تجویز نمی شوند.

• مورد دیگری که در ارتباط با روغن موتور وجود دارد و در اصل شایعه است این است که، خیلی از افراد این باور را دارند که اگر کمی بیشتر روغن در موتور خودرو بریزیم خیلی بهتر است، در واقع این افراد فکر می کنند اگر از میزان استاندارد روغن تبعیت نکنند و بیشتر روغن بریزند خودروی آن ها بهتر کار می کند. این تفکر یک شایعه است و پایه و اساس ندارد! اگر بیش از میزان استاندارد روغن موتور داخل خودروی خودتان بریزید منجر به نشت روغن می شود. خب این حالت یعنی درد سر و نه کارایی بهتر موتور؛ زیرا ممکن است روغن از سرسیلندر خودور شما نشت کند یا خلاصه وارد بخشی از خودور شود که نباید شود… روغن خودروی خود را مطابق با استاندارد استفاده کنید نه بیشتر و نه کمتر!

• خوب است بدانید که سیاهی روغن موتور به علت دوده گرفتن یا آلودگی های نشات گرفته از اجزای موتور است. خیلی ها تا کمی روغن سیاه می شود تصمیم می گیرند آن را تعویض کنند. همین جا دست نگه دارید! این تفکر اشتباه است. زیرا سیاهی روغن سبب نمی شود خواص آن هم از بین برود. اما، به این مورد هم توجه کنید که خیلی از افراد مدت طولانی از تعویض روغن خودروی آن ها می گذرد و آن را تعویض نمی کنند چون می گویند هنوز سیاه نشده! این تفکر هم اشتباه است. زیرا سیاه نشدن طولانی مدت روغن موتور به معنای سالم بودن آن نیست! خب احتمالا کمی سردرگم شده اید و با خود می گویید پس چه کار کنیم؟؟؟ هر روغن موتور طول عمر مفیدی دارد که زمانی که آن طول عمر طی شود عملا فایده ایی برای خودروی شما ندارد. حال چه سیاه شده باشد چه نشده باشد.

تنظيم:واحد تامين محتوا

روغن

روغن موتور

تعويض روغن

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *