بررسی شایعات در ارتباط با روغن موتور ، قسمت چهارم

در ارتباط با روغن موتور همواره شایعاتی مطرح است که خریداران را گمراه می کند. در این مطلب قصد داریم به برخی از این شایعات و بررسی آن ها بپردازیم تا در هنگام خرید روغن موتور با مشکل مواجه نشوید و در نهایت بتوانید روغن مناسب و با کیفیتی را انتخاب نمایید.

شایعات متداول در زمینه استفاده از روغن موتور!

یکی از شایعات مطرح و بی پایه و اساس در زمینه روغن موتور این مسئله است که موتور های کوچک زود داغ می شوند به همین علت نیاز است که از روغن های خاصی برای آن ها استفاده شود. یادتان باشد هر خودرویی بسته به شرایط آب و هوایی که در آن قرار دارد یا وزن خود خودرو می تواند از روغن موتور های مختلف استفاده کند و به همین دلیل موتور کوچک خودرو الزاما هیچ ارتباطی به نوع روغن انتخابی ندارد. این تفکر یک شایعه ی بی پایه و اساس است. پس به آن توجه نکنید و از راهنمایی متخصصین این امر استفاده کنید.
شایعه متداول دیگر در زمینه روغن موتور این است که بهتر است برای موتور های کم حجم از روغن 10w40 یا 20w50 استفاده شود! این پیشنهاد پایه و اساس ندارد. شما باید روغن خودروی خودتان را بر اساس شاخص های مختلفی انتخاب کنید اما، مطمئن باشید که حجم موتور شاخص انتخاب روغن نیست! روغن های ذکر شده در دمای های خیلی پایین مفید نیستند و اگر شما در منطقه سردسیر زندگی کنید نمی توانید از این نوع روغن ها استفاده کنید. به عنوان نمونه در دماهای پایین روغن 5w30 یا 5w40 به مراتب بهتر است. بنابر این به شایعه ابتدای پاراگراف به هیچ وجه توجه نکنید.
بسیاری از افراد با این شایعه روبرو می شوند که اگر مدتی از روغن پایه نفتی استفاده کرده اید حالا ترکیبی از روغن پایه نفتی و سنتتیک را استفاده کنید یا اگر مدتی است که از روغن سنتتیک استفاده کرده اید حالا نوبت این است که از ترکیب این روغن را با روغن پایه ی نفتی استفاده کنید! این نیز یک شایعه بی پایه و اساس است. هیچ وقت دو روغن را بدون اطلاع ترکیب نکنید! زیرا موتور ماشین شما در معرض خطر قرار خواهد گرفت. توصیه ما این است که از متخصصین کمک بگیرد تا شما را راهنمایی کنند.
با ما همراه باشید تا شما را با اطلاعات بیشتری در زمینه روغن موتور آشنا کنیم.

تنظيم:واحدتامين محتوا

روغن موتور

انتخاب روغن مناسب

فيلتر هوا

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *