با تنظيم فرمان خودرو ،آسوده خاطر برانيد…

فرمان خودرو یکی از مهم‌ترین و البته حساس‌ترین قسمت‌های یک اتومبیل است. همان‌طور که می‌دانید رانندگی و کنترل یک ماشین بدون فرمان غیر ممکن است.
از آنجا که فرمان عامل اصلی هدایت چرخ ها و خودرو است، جهت حرکت صحیح و در مسیر خودرو باید تنظیم فرمان خودرو به موقع و با دقت بالایی انجام گیرد.
چون فرمان به چرخ های جلویی متصل است منظور از تنظیم فرمان، تنظیم فاصله داخلی بین قسمت جلو و عقب چرخ های جلوی خودرو است.
تنظیم فرمان تاثیر بسزایی در کنترل اتومبیل و میزان فرمان پذیری آن در سرعت های بالا و جاده ها دارد.
عدم تنظیم فرمان می تواند منجر به ساییدگی لاستیک های جلو خودرو در مدت زمان کوتاهی شود. همچنین واژگونی سریع اتومبیل در سرعت های بالا و حتی در مسیرهای مستقیم و نیز سفت شدن فرمان موقع پیچیدن و مقاومت بالا در برابر برگرداندن فرمان در پیچ ها از عواقب تنظیم نبودن فرمان خودرو است.
تاثیر تنظیم فرمان در ماشین هایی که دارای فرمان هیدرولیک نیستند بسیار محسوس تر
از خودروهای با فرمان هیدرولیک است. تشخیص و تنظیم فرمان هیدرولیک نیاز به تجربه و مهارت بالاتری دارد.
اصولاً خودروها بر اثر استفاده زیاد، دچار ایراد در جلوبندی خودرو می‌شوند. از جمله این ایرادها عدم تنظیم زاویه چرخ هاست. اگر در جاده در مسیری صاف در حال حرکت هستید و غربیلک خودرو به طور متقارن در وسط قرار ندارد می تواند نشان دهنده این باشد که زاویه چرخ ها و تنظیم فرمان دچار مشکل شده است.
غربیلک فرمان باید همیشه در وسط قرار گرفته و راننده دید مستقیم بر آمپر داشته باشد.
در غیر این صورت این امر می‌تواند در اثر موارد متعددی چون به هم خوردن زاویه چرخ ها یا برخورد با لبه جدول یا تنظیم نادرست فرمان و یا تصادفات شدید یا رفتن بر روی دست انداز با سرعت زیاد باشد.
در حالت معمولی توصیه می‌شود که جهت تنظیم فرمان اتومبیل خود حداقل سالی یک بار به تعمیرگاه های مجاز و تخصصی تنظیم فرمان خودرو مراجعه کنید. البته اگر خودروی خود را در مسیرهای ناهموار و پر دست انداز استفاده میکنید این بازدید دوره ای، مدت زمان کوتاه تری دارد.

 

تنظيم:واحد تامين محتوا

فرمان خودرو

تنظيم زاويه چرخ ها

تنظيم فرمان

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *