آشنایی با انواع روغن موتور

روغن موتور انواع مختلفی دارد و ما در این مطلب قصد داریم شما را با انواع مختلف روغن موتور آشنا نماییم. علت این امر نیز این است که روغن های موتور را می توان به خون در بدن تشبیه کرد و هیچ موتوری نمی تواند بدون روغن عملکرد مطلوبی داشته باشد. پس خواندن این مطلب را از دست ندهید!

مینرال یا ارگانیک:
روغن موتور مینرال روغنی است که به روغن ارگانیک نیز معروف است و بر پایه نفت خام شکل گرفته است. در واقع این روغن موتور همان روغن موتوری است بیشتر مردم سالیان سال در خودرو های خود از آن استفاده می کنند.

سنتتیک:
روغن موتور سنتتیک نوعی دیگری از روغن است که، از ترکیب های شیمیایی خاص تری تولید می شود. بعلاوه این روغن از پلیمراسیون هیدروکربن نیز شکل می گیرد. این نوع از روغن در موتور های جت بکار می رود و مزایای زیادی دارد. این مزایا سبب شده است که مصرف این روغن موتور در خودرو ها نیز متداول شود. روغن سنتتیک کیفیت های متفاوتی دارد نوعی از این روغن که به اختصار PAO خوانده می شود دارای کارایی بیشتری است. اگر قصد دارید از روغن سنتتیک برای خودرو استفاده کنید حتما نوعی مشخص را انتخاب نمایید و به توضیحاتی که بر روی ظرف آن درج شده است دقت کنید. اگر تمایل دارید روغن موتور خودروی خود را از مینرال به سنتتیک تغییر دهید حتما از نوع PAO استفاده نمایید زیرا، این نوع از روغن سنتتیک به روغن مینرال نزدیک تر است.

نیمه سنتتیک:
روغن نیمه سنتتیک روغن موتوری است که از ترکیب روغن مینرال و سنتتیک حاصل می شود و اگرچه کیفیت آن به اندازه روغن سنتتیک نیست اما، در دمای بالا یا بار های زیاد کیفیتی به مراتب بهتر از روغن های مینرال دارد. از این روغن موتور برای SUV ها و همچنین وانت ها استفاده می شود. البته توجه داشته باشید که قیمت آن بیشتر از روغن های نوع مینرال است. اما در هر حال قیمت بیشتر آن با توجه به کارایی که نسبت به روغن مینرال دارد می تواند از نظر اقتصادی توجیه پذیر باشد زیرا، در استفاده از روغن باید به نوع کاربری آن و کیفیتش نیز به شدت دقت کرد.

 

تنظيم:واحد تامين محتوا

روغن موتور

خودروها

كيفيت

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *